• Anonym (mår dåligt)

Konstiga biverkningar av rinexin??

Jag fick rinexin utskrivet för öronen och bihålor (förkylning) och jag är redan i psykiskt dåligt skick så jag antar att jag då löper högre risk att få biverkningar, men jag tycker att jag
    har känt mig väldigt konstig sen jag började ta dem. Har sovit uselt trots lugnande tabletter och fått brus på ena örat. Känns som om det susar i hela huvudet och vibrerar i kroppen. Hjärtklappning har jag också fått....

Har ätit medicinen förut utan nämnvärda biverkningar, men då har jag mått bättre...

Någon som känt något liknande av rinexin? 

• Svar på tråden Konstiga biverkningar av rinexin??
  • Tussi80

Jag åt Rinexin för ett par år sedan, mådde inge bra av dem o blev ganska yrslig. Prova med Sinova naturläkemedel istället, dom är både bättre och har inga hemska biverkningar.

• Anonym (mår dåligt)
    Tussi80 skrev 2011-03-21 09:06:08 följande:
    Jag åt Rinexin för ett par år sedan, mådde inge bra av dem o blev ganska yrslig. Prova med Sinova naturläkemedel istället, dom är både bättre och har inga hemska biverkningar.
    Tack så mycket för ditt svar! Ja yrslig var ordet...

Det känns lite bättre i bihålorna nu så det räcker nog med kortisonsprayen jag fick.
  • Anonym

Rinexin är slemmhinneavsvällande och blodkärlsvidgande. Det är nog därför du upplever hjärtklappning och känner dig yrslig. Att du får problem att sova är inte alls konstigt då de nästan verkar som ett slags dopingpreparat på kroppen. Vilken dos har du fått? Har du fått 50mg så prova med en halv tablett och ta dem i god tid innan sänggående...

• Anonym (mår dåligt)
    Anonym skrev 2011-03-21 09:27:31 följande:
    Rinexin är slemmhinneavsvällande och blodkärlsvidgande. Det är nog därför du upplever hjärtklappning och känner dig yrslig. Att du får problem att sova är inte alls konstigt då de nästan verkar som ett slags dopingpreparat på kroppen. Vilken dos har du fått? Har du fått 50mg så prova med en halv tablett och ta dem i god tid innan sänggående...
    Jo det var 50 mg men tabletterna är sk depottabletter och får inte delas.

Fast jag tror att jag låter bli dem nu.
  • Anonym
    Anonym (mår dåligt) skrev 2011-03-21 09:29:59 följande:
    Jo det var 50 mg men tabletterna är sk depottabletter och får inte delas.

Fast jag tror att jag låter bli dem nu.
    Aha! De finns i 25mg också så det kanske du ska föreslå om det blir aktuellt fler gånger.

Krya på dig!
Svar på tråden Konstiga biverkningar av rinexin??