• Mina Älskungar

Någon mer som ska göra MKP eller FVP i slutet av mars, början av april o vill vänta med mig...

Jag har fått tid för Moderkaksprov den 5 april kl 08.00.
    Finns det fler som snart ska göra MKP eller Fostervattensprov och vill vänta tillsammans på provet respektive svaret?

Felix-96, Leia-07, Luka-09, Hoppsan BF 13/10-11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 11:11
    Tråden vart populär för oss som väntar på MKP/FVP och dess resultat så här är alla från och med nu välkomna oavsett när Ni ska ta provet.
  • Svar på tråden Någon mer som ska göra MKP eller FVP i slutet av mars, början av april o vill vänta med mig...
  • EliasMamma09

Jag gjorde mkp i torsdags och väntar nu på svar, lite tidigare än dig men jag kan vänta iaf :)

• Mina Älskungar
    EliasMamma09 skrev 2011-03-22 13:12:19 följande:
    Jag gjorde mkp i torsdags och väntar nu på svar, lite tidigare än dig men jag kan vänta iaf :)
    Hej, hur var det att göra MKP? Tyckte du att det gjorde ont. Hade du ont efteråt.Var du hemma fr jobbet något?
    Är väntan jobbig?
    Kram
  • Nimah

Jag är också gärna med och väntar. Hade en tid för mkp för ett par veckor sedan. Hade tydligen moderkakan i bakvägg och det gick inte att komma åt med nålen. Så nu har jag fått en ny tid för fvp istället den 30 mars. Vi kommer göra en fullständig analys, så svaret kommer nog först under påskveckan. Känns som en evighet! Är i v 20 när svaret kommer, så är ju långt gången om svaret är negativt! Vi gör provet då det finns risk för ärfliga kromosomavvikelser. Varför gör ni det? Lycka till

• Två tjejer 04 06

Gjorde NUPP idag, 1:121 på ds. Känns lite jobbigtRynkar på näsan Kommer få tid from 4/4 (måste fixa remiss först). Är Orolig! Tufft av er att vänta!!

• Mina Älskungar
    Nimah skrev 2011-03-22 20:26:29 följande:

Jag är också gärna med och väntar. Hade en tid för mkp för ett par veckor sedan. Hade tydligen moderkakan i bakvägg och det gick inte att komma åt med nålen. Så nu har jag fått en ny tid för fvp istället den 30 mars. Vi kommer göra en fullständig analys, så svaret kommer nog först under påskveckan. Känns som en evighet! Är i v 20 när svaret kommer, så är ju långt gången om svaret är negativt! Vi gör provet då det finns risk för ärfliga kromosomavvikelser. Varför gör ni det? Lycka till

Hej o välkommen. Jag blir 41 i år och har tre barn redan och vi skulle inte klara av ett barn med DS. Vi vågar inte lita på KUB siffrorna då det bara e en riskbedömning. När jag var gravid 07 o 09 tog vi bara KUB men då var jag ju yngre.
    Två tjejer 04 06 skrev 2011-03-22 20:39:18 följande:
    Gjorde NUPP idag, 1:121 på ds. Känns lite jobbigtRynkar på näsan Kommer få tid from 4/4 (måste fixa remiss först). Är Orolig! Tufft av er att vänta!!
    Hej o välkommen, förstår din oro. Vi väntar o oroas tillsammans o förhoppningsvis får vi alla glädjande besked. Kram
  • LiJo10

Jag är 39 år och väntar mitt tredje barn. Jag resonerar precis som Mina Älskungar så vi har bestämt att hoppa över KUB o NUPP och köra på FVP istället. Väntar på remiss upp till Karolinska (Solna) eftersom mitt hemlasarett inte kan erbjuda FVP. Bör få en tid veckan innan påsk.

• EliasMamma09

De fick ta provet på mig två gånger, så första gick helt okej, andra var lite jobbigare, inte så det gjorde ont men väldigt konstig känsla, jag blundade hela tiden.
    Jag gjorde ju provet en torsdag och började jobba på tisdagen, min man var hemma både torsdag och fredag då vi har en snart tvååring hemma som jag undvek att lyfta på helgen, jag tog det lugnt och hade nästan inte ont alls, bara lite känningar så det var skönt.
    Jag tycker faktiskt väntan inte är så jobbig, vår son har en genetisk sjukdom så det är 25% risk att nästa barn blir sjukt, vi gjorde provet för att vi ville veta innan om nästa också är sjukt, vi kommer inte att ta bort det om det skulle visa sig vara samma sjukdom som sonen har, men med två sjuka barn krävs det lite mer och då är det bra att veta innan när man kan få den chansen. Men så klart hoppas jag på svar snart ;)

• EliasMamma09

Det gick ju snabbt, läkaren ringde idag och vi väntar ett friskt barn, dock trodde jag att man alltid fick reda på vad barnet har för kön när man gör moderkaksprov och fostervattenprov men det fick inte vi, det hade de inte kollat , bara att vänta och se då :D

• Mina Älskungar
    EliasMamma09 skrev 2011-03-23 14:41:03 följande:
    Det gick ju snabbt, läkaren ringde idag och vi väntar ett friskt barn, dock trodde jag att man alltid fick reda på vad barnet har för kön när man gör moderkaksprov och fostervattenprov men det fick inte vi, det hade de inte kollat , bara att vänta och se då :D
    Grattis vad skönt
  • Två tjejer 04 06

Grattis Eliasmamma!!

Jag håller mina tummar och tår för er ALLA att allt går bra! Jag är just nu mest orolig för mf-risken! Tänk att få pos besked på provet o sedan få mf! Men, men det är ju 99 av 100 det går bra för! 

Kram

Svar på tråden Någon mer som ska göra MKP eller FVP i slutet av mars, början av april o vill vänta med mig...