Seriöst, hur klarar man sig på 3000 kr på mat på fyra personer på en månad??
Fick reda på att ett par jag känner klarar sig på 3000 kr i månaden på mat och hygien. De har även två barn och en hund! Låt oss säga att en månad har 30 dagar,det innebär att man ska klara sig på i snitt 100 kr om dagen. Jag undrar hur katten man kan klara sig på det?? Man måste väl handla typ allt billigt, typ Euroshopper el liknande? Jag får nämligen inte ihop att en familj på fyra personer plus hund kan klara sig på 100 kr per dag. Enligt tjejen i förhållandet gör hon en middag på 12 kr per person. Vad är det för mat man äter om man får en portion för 12 kr? Falukorv och makaroner? Jag hade gärna lagt 3000 kr på mat och hygien per månad men för ossär det en total omöjlighet!
Någon som har bra svar??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-22 06:06
Vad trevligt med så många svar! Jag har ändå ganska svårt för att få in hur man klarar sig på 3000 kr i månaden men det beror nog på att jag är väldigt noga med vad jag köper och äter. Jag köper endast svenskt kött, helst ekologisk och tyvärr kostar det en slant extra men det är det värt om jag bidrar till något bra. Man ser ju skillnaderna när man handlar på MAXI t.ex,de har ju olika prisklasser på sitt kött. Euroshopper är nästan alltid billigast men då får man i gengäld kött från Irland eller Danmark och kan man med gott samvete stödja deras produkter, ja,då ska man köpa det! Men svensk som jag är vill jag stödja Sveriges bönder trots att det kostar avsevärt mer!