• calculated

Problem Försäkringskassan

Mitt problem består av att jag äntligen vill göra rätt för mig med mina skulder angående underhållsstöd till FK och att betala av till kronofogden. Nu till saken, Har en 17 årig son som jag kommit överens om att betala via autogira till mamman och det fungerar, har en 7 årig dotter med en annan kvinna som jag ej kommer i kontakt med och detta gör att jag kan betala till henne och FK kan ej hjälpa mig med att ordna detta................ + att kronofogdens skuld på min dotter ligger och tickar varje månad. Min fråga blir nu att om det finns ensamma föräldrar som vet en lösning på detta, där man kan få hjälp av FK på något sätt jag ej vet eller vad jag skall göra............... MVH M

• Svar på tråden Problem Försäkringskassan
  • hymafr

Men nu förstår jag inte.
    FK eller Kronofogden måste ju kunna komma i kontakt med mamman. Såvida hon inte gått under jorden förstås, dvs flyttat utan att anmäla ny adress.
    Har du hennes personnummer? Flickans personnummer?

Ring kronofogden och fråga om råd. Jag arbetar bl a med att hålla kontakt med kronofogden för de av våra anställda som har ärenden där och min erfarenhet är att Kronofogden gärna samarbetar.

• calculated

Tack för att Du tar Dig tid att svara!
    Jag har varit i kontakt med både Kronofogden och FK.
    Fogden kan inte hjälpa mig med att komma i kontakt med mamman, det skall gå via FK enligt dom..
    När jag gick till (och pratade i telefon) med FK säger dom att jag skall själv kontakta mamman för att få hennes kontonummer för att betala underhållet..
    Jag har varken adress eller personnumret på mamman, dock kan jag ju såklart flickans, men får inte ut några uppgifter på
    mamman/flickans adress ändå.
    Jag provade att skicka ett brev till den sista adress jag vet till mamman men har inte koll på om hon fått brevet eller om hon bara skiter i att svara..
    Banksekretessen gör ju att jag inte får tag i kontonummer heller via banken.
    Jag sa då till FK att jag väl inte är den enda pappan i världen som bara vill betala, och bad att i så fall få betala till dom och att de vidarebefodrar pengarna till mamman men se det gick inte heller...
    Jag är ju bara intresserad av att faktiskt göra rätt för mig äntligen...
    Vet inte riktigt vad jag ska göra nu?

Mvh M

Svar på tråden Problem Försäkringskassan