stämmer de att man får mer skatt tillbaka om man har mkt lån?
jag fick nästan inget tillbaka iår
då sa en kompias att ju mer lån och krditer man ju mer får man tillbaka är det så???
jag fick nästan inget tillbaka iår
då sa en kompias att ju mer lån och krditer man ju mer får man tillbaka är det så???
Japp
om du har tex huslån, och inte jämkar så får du tillbaks lite mer på skatten pga alla räntor du betalat in under året..(för att göra de hela väldans enkelt)
Ju fler lån dessto mer ränta betalar du...
ha huslån men jag får endast tillbaka 240kr
2senaste åren har jag fått mellan 5 och 7tusen
Räntan är avdragsgill till en viss procent. Men jämkar du eller har du betalat in för lite skatt på dina inkomster?
antar dom dragit mkt lite skatt på dejag jobbat
jag jobbar som tim vik och hon på löne sa att dom gick efter skattetabell 34 va nu de innebär.
men jag bad nu henne dra 200kr mer i skatt varje månad så då hoppas jag få mer tillbaka nästa år el??
+ gick ut kyrkan 2010.
Det är ju inte alla lån och krediter som är avdragsgilla. Tex är inte csn avdragsgillt.
Sen är jag lite okunnig, kanske är fler räntor som inte får dras av, någon som vet?
Jag fick tillbaka ca 600 kr och har lån på ca 650 000... men eftersom räntan varit så låg har jag bara betalat in ca 16000 i ränta under 2010.. därför får man ju mindre tillbaka.
Sen dras ju fastighetsskatten direkt.. i mitt fall ca 4300... så egentligen fick jag tillbaka dryga 5000 :)
Det finns ju inget egenvärde i att få tillbaka på skatten. Du har lånat ut pengar till staten gratis utan ränta när du får tillbaka på skatten. Varför inte spara pengarna varje månad på ett sparkonto istället? Då får du ränta på pengarna.
Ja, men det beror på din inkomst också. Min man tjänade förra året ca 340.000kr. Han kommer få tillbaka 7.000kr. Jag tjänade ca 60.000kr (studerar), jag kommer få tillbaka ca 1.000kr. Du ska alltså tjäna över en viss summa (eller kanske mer korrekt: betala in en viss summa i skatt) för att få tillbaka.