Inlägg från: Neblina |Visa alla inlägg
  • Neblina

Ärligt, hur ofta duschar du?

När jag jobba inom vården blev det varje dag efter jobbet, sedan är det olika.
    På sommaren blir det dagligen, ibland flera gånger. Under vintern ca 3-4 gånger i veckan, ibland oftare om man haft fult ös med städning, tvätt osv.
    Så duschar väl alltid när jag känner att jag blivit svettig. Sedan kör ju jag no poo så kan duscha ofta då jag inte torkar ut huden på samma sätt

• Neblina
    iden skrev 2011-03-22 22:45:15 följande:
    Man är ju bara allmänt ofräsht om man inte får skölja av sig ordentligt! Sen om man har problem med huden eller liknande så är ju de en sak. Men ni andra, varför i helvete vill ni inte duscha? Finns väll inget härligare än att duscha smörja in sig, känna sig REN! Är det ren lathet? Vad? Hade blivit tokig om min sambo ville krypa ner i sängen och inte hade duschat på två dagar... Blää. spelar ingen roll om han har svabbat sig lite under armarna och pungen!!
    Att folk inte vill övertvätta sig  bettyder nog snarare att man vårdar sin hygene, än om man övertvättar sig. Vilket då räknas som att man måste duscha varje dag eller flera gånger på en dag.
    Det är inte nyttigt att duscha sig hela tiden, det torkar ut huden något fruktansvärt, du låter aldrig huden får återhämta sig med den normala fukten, och nu menar jag inte svett.
    Faktum är att du snarare rubbar det  normala ph värdet, som i sin tur kommer ur balans.
    Vilket oftare resulterar i eksem, klåda samt värre kroppslukt eftersom huden bli överstimmulerad att återhämta sig.
    Ni som duschar konstant kanske tror att i är renare, men det är ni inte. Tror ingen rullar sig i bajs som tidigare skrev.
    Men visst vill man förstöra huden med nitisk tvättande, go ahead.
  • Neblina
    En Åsa skrev 2011-03-23 13:26:07 följande:
    Men hallå, va lortiga ni måste vara som måste duscha varje dag! Så lortig blir iaf inte jag av en vanlig vardag så försök inte föra över det på mig och tro att JAG blir äcklig om jag inte duschar varje dag bara för att ni blir det.
    tummen upp
  • Neblina
    iden skrev 2011-03-23 17:07:06 följande:
    Men sluta tjata om erat hår! De är ju kroppen som känns viktig att tvätta, skit i att blöta håret då.. En vuxen människa tycker jag ska duscha varje dag!
    Det tycker inte jag, är inte nyttigt för huden att duscha varje dag.
  • Neblina
    ciccir skrev 2011-03-23 17:33:40 följande:
    Det tycker inte jag, det är inte speciellt miljövänligt att duscha varje dag. Undrar hur alla vuxna människor i typ Afrika gör. Eller Sydamerika. Eller Asien. Rätt tveksam till att alla "normala" vuxna duschar en gång om dagen i större delen av världen...
    En Åsa skrev 2011-03-23 13:26:07 följande:
    Men hallå, va lortiga ni måste vara som måste duscha varje dag! Så lortig blir iaf inte jag av en vanlig vardag så försök inte föra över det på mig och tro att JAG blir äcklig om jag inte duschar varje dag bara för att ni blir det.
    Håller med!! Verkar som om större delen av sveriges befolkning antingen har vääldigt smutsiga arbeten eller bara svettas kopiöst mycket. Hua, tur att jag inte hör till den gruppen... :)
    Precis, att övertvätta sig som vissa är inte nyttigt.
    Specielt inte med de drastiskt uttorkande ämnen som finns i våra tvålar och cremer idag.
Svar på tråden Ärligt, hur ofta duschar du?