• stjärnmamman

300 Somalier

Katrineholm ska ta emot 300 stycken  pojkar  16-17 år från Somalien

Är detta rätt eller fel?

Diskutera
    Motivera

• Svar på tråden 300 Somalier
  • lennartsdotter

Vaddå rätt eller fel? Det vore väl fel att neka dem att bo någonstans om de har ansökt om asyl eller beviljats asyl. Sedan lär det finnas både bra och dåliga sätt att ta emot dem på. Sätta 300 barn på instutition kommer jag aldrig tycka är en bra idé. Ensamkommande barn borde pytsat ut i familjhem på en gång för att så snabbt som möjligt integreras i samhället.

• EFI
    stjärnmamman skrev 2011-03-22 12:02:21 följande:
    Katrineholm ska ta emot 300 stycken  pojkar  16-17 år från Somalien

Är detta rätt eller fel?

Diskutera
    Motivera
    "Somalien"?
    Apple user since 1987
  • Barbabok
    lennartsdotter skrev 2011-03-22 12:14:56 följande:
    Vaddå rätt eller fel? Det vore väl fel att neka dem att bo någonstans om de har ansökt om asyl eller beviljats asyl. Sedan lär det finnas både bra och dåliga sätt att ta emot dem på. Sätta 300 barn på instutition kommer jag aldrig tycka är en bra idé. Ensamkommande barn borde pytsat ut i familjhem på en gång för att så snabbt som möjligt integreras i samhället.
  • puss
    EFI skrev 2011-03-23 01:43:38 följande:
    "Somalien"?

vad heter det då? heter det inte somalien?

*känner mig puckad*

up yours
  • Rundown
    stjärnmamman skrev 2011-03-22 12:02:21 följande:
    300
    THIS
    IS
    SOMALIA!

Sorry, kunde inte låta bli.

Svårt ämne dock att diskutera utan att ha mera bakgrundsinfo. Hoppas som lennartsdotter säger i tråden att integreringen sköts bra och relativt snabbt.
  • MammaG
    lennartsdotter skrev 2011-03-22 12:14:56 följande:
    Kan bara hålla med.

Och att vi tar emot flyktingar tycker jag bara är som det ska vara
  • EFI
    puss skrev 2011-03-23 08:48:36 följande:

vad heter det då? heter det inte somalien?

*känner mig puckad*

Somalia
    Apple user since 1987
Svar på tråden 300 Somalier