• Minikatt

Varmt med converse på sommaren?

Jag är ute efter ett par tygskor som man kan ha nu på våren. Ett plus vore om man även kan ha dem i sommar utan att det blir för varmt. Verkligen alla har ju converse, vilket får mig att tveka på dem, tycker det är tråkigt att ha det som alla andra har, men de är ju faktiskt både snygga och praktiska. Men jag undrar om det är varmt att ha dem på sommaren? De har ju rätt högt skaft tänker jag på. Vet att det finns låga converse också men de tycker jag inte var speciellt snygga.

Nån som vet?

♥ ~ * ~ * ~ ♥ Wilmer 100514 ♥ ~ * ~ * ~ ♥
  • Svar på tråden Varmt med converse på sommaren?
  • Shaun the sheep

Converse är inte särskilt  varma. Kör på såna! Du kan ju alltid ha med dig ett par flip flop i väskan, de tar inte så stor plats och väger ingenting! =)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Firran

Finns converse med låga skaft också : ) Och nej dom är inte speciellt varma.. däremot osmidiga och sätta på och ta av hela tiden som man lättare kan göra med tex ballerina skor,,,

Själv bor jag i ett par vita tyg skor som finns på hm på sommrarna =)

• Shaun the sheep
    Firran skrev 2011-03-22 14:56:05 följande:
    Finns converse med låga skaft också : ) Och nej dom är inte speciellt varma.. däremot osmidiga och sätta på och ta av hela tiden som man lättare kan göra med tex ballerina skor,,,

Själv bor jag i ett par vita tyg skor som finns på hm på sommrarna =)
    Haha! Såna brukar jag också köpa. Fast mest för att jag inte har råd med converse, man är ju lite dumsnål =)
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Firran
    Shaun the sheep skrev 2011-03-22 14:58:49 följande:
    Haha! Såna brukar jag också köpa. Fast mest för att jag inte har råd med converse, man är ju lite dumsnål =)
    Haha : ) Tycker dom är rätt snygga haha... vita är snyggast men har svarta också.... har bara ett par converse tycker inte att dom är jätte sköna... sen har jag två "fake" från thailand : )

Men personligen så tycker jag låga vanliga tykskor är snyggare,... annars vita låga converse : )

Ja dom är för dyra...

Köpte ett par super söta virkade ballerina skor från laredoute  vita..
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=304392&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

dom kommer bli mycket andvändbara i sommar : )
  • Minikatt

Jo ballerina är ju lättare att sätta på men lite kyligt med såna nu

Velar mellan vanliga tygskor och converse... Vitt är ju jättesnyggt men blir inte det smutsigt på en gång?

• Firran

Jahaa men ursäkta haha jag läste nog mest överskriften haha : )
    Ja ballerina är nog lite för kallt nu och det är dom tygskorna som finns på hm också tycker jag : )

Jag hade mina converse på mig igår man vet inte om jag gillar att ha dom när det är så varmt... men mest för att dom inte är så smidiga : )

Nej jag tycker inte det ... iaf inte på sommaren när det är torrt... har tvättat dom i maskin också då blir dom som nya : )

• Minikatt

Jag tycker converse verkar så klumpiga vilket gör att jag tvekar lite. Vanliga låga tygskor är ju så sköna! Även på sommaren. Fast kanske i kallaste laget att ha redan?

Jag tvättade ett par tygskor förut och dom blev helt förstörda, helt deformerade och konstiga blev dom.

• Firran

Ja dom är inte så smidiga... däremot kanske dom converse med korta skaft är smidigasre.... dom med vitt skin är grymt snygga....
    ja för mig är det nog lite för kallt att börja med tygskorna än iaf : ) Jag är ifs ganska fryssen av mig men det är ju inte riktigt torrt ute än heller : )

jaså... nej dom från hm som jag har klarar tvätt bra iaf : )

• tantS

Kör på converse med lågt skaft. Det ska jag göra ^^

• Minikatt

Tycker inte att dom converse med kort skaft är så speciellt snygga... tycker dom ser avhuggna ut på nåt vis... Sen känns det som att man betalar halva priset bara pga märket! Eller är det faktiskt nån kvalitetsskillnad?

Svar på tråden Varmt med converse på sommaren?