• patsch

    JFR - DÅLIGA! (långt inlägg)

    För 4 veckor sedan beställde jag ett halsband från JFR, och fick informationen om att just nu är det lite längre leveranstid, nämligen 2-14 arbetsdagar. Helt okej för mig.
    Beställde på faktura, och fick orderbekräftelse.
    Sen gick det två veckor, och inget halsband syntes till. Jag mailade  då JFR's kundtjänst och frågade om dom hade skickat min order, varav jag får svaret:
    "Om du kan lära dig skilja på vanliga dagar och arbetsdagar, så hade du också vetat om att det ännu inte gått 14 ARBETSdagar, utan 14 vanliga dagar".
    Jag blir lite ledsen, för Malin Östlén (deras kundansvarige) mer eller mindre dumförklarade mig. Så jag mailar ägaren av JFR, och får svaret:
    "Vi ber om ursäkt för vad Malin skrivit, kan vi gottgöra dig?" och jag säger att det enda jag vill - är att ha min order.

    Flera dagar passerar, och nu har det gått 17 arbetsdagar, alltså 3 veckor.
    Mailar igen, och får svaret av Malin Östlén:
    "Sluta tjata. Vi har skickat din order. Maila oss inte igen, du får vänta till nästa vecka, har du inte fått din order då så kan du maila igen".

     Ber om kollinr, vilket inte finns. Hon kan heller inte säga VAR hon har skickat halsbandet ifrån, bara ATT det är skickat.
    Det har nu gått 24 arbetsdagar, och jag fick hem min order idag.

    Ska det verkligen gå till såhär? Hur kan man bemöta sina kunder på det sättet som Malin Östlén gjort?
    Varnar er alla - beställer ni från JFR så förvänta er otrolig personal (jag är inte den enda som varit med om detta) och låååånga väntetider, upp till 3 månader har en tjej fått vänta på sin order, och då fattades det flera varor. 

  • Svar på tråden JFR - DÅLIGA! (långt inlägg)
  • Marcus01

    Halkade in här av ren nyfikenhet eftersom jag inte vet vad JFR är, men antar att det är någon slags internet butik? Efter att ha läst ditt inlägg här så måste jag bara hålla med om att det är riktigt dålig stil av dem att bemöta dig såhär. Låter helt otroligt vilka svar du har fått från dem!

    Kul att höra att du åtminstone fick din order till slut! Glad

  • majkaela

    Jag vet vad JFR är och min kompis beställde massor med smycken därifrån, likadant för henne. Hon väntade cirka en månad. Jag säljer ungefär samma smycken som JFR gör, de flesta är inprincip likadana och halva priset billigare. Min kompis tänkte först beställa ett par örhängen och ringar av mig som både jag och JFR har, men jag sa de skulle dröja cirka en vecka. Min kompis orkade inte vänta så hon beställde från JFR, vilket var ett misstag. 3-4 veckor tog det och ingen info om det. Plus att hon betalade 300 för ett par örhängen som jag säljer för 150:-
    Tyckte synd om henne, vet inte om hon var speciellt nöjd heller.

    Om du vill beställa mer så säg till mig kan jag skicka länken till min sida med mina smycken.
    Hoppas nu du blir nöjd med ditt halsband! 

  • patsch
    majkaela skrev 2011-03-30 16:58:33 följande:
    Jag vet vad JFR är och min kompis beställde massor med smycken därifrån, likadant för henne. Hon väntade cirka en månad. Jag säljer ungefär samma smycken som JFR gör, de flesta är inprincip likadana och halva priset billigare. Min kompis tänkte först beställa ett par örhängen och ringar av mig som både jag och JFR har, men jag sa de skulle dröja cirka en vecka. Min kompis orkade inte vänta så hon beställde från JFR, vilket var ett misstag. 3-4 veckor tog det och ingen info om det. Plus att hon betalade 300 för ett par örhängen som jag säljer för 150:-
    Tyckte synd om henne, vet inte om hon var speciellt nöjd heller.

    Om du vill beställa mer så säg till mig kan jag skicka länken till min sida med mina smycken.
    Hoppas nu du blir nöjd med ditt halsband! 
    Så otroligt dåligt! Förstår inte hur man kan ha så dålig service och vara så extremt otrevlig mot sina kunder. 

    Ge mig gärna länken, älskar fina smycken! 
  • patsch
    Marcus01 skrev 2011-03-30 16:42:19 följande:
    Halkade in här av ren nyfikenhet eftersom jag inte vet vad JFR är, men antar att det är någon slags internet butik? Efter att ha läst ditt inlägg här så måste jag bara hålla med om att det är riktigt dålig stil av dem att bemöta dig såhär. Låter helt otroligt vilka svar du har fått från dem!

    Kul att höra att du åtminstone fick din order till slut! Glad
    Ja precis, det är en internetbutik som säljer smycken. JFR.se heter den. Jag har fått reda på nu att dom prioriterar storbloggare, för att få mycket publicitet. Synd bara att dom inte förstår att dom förlorar jättemycket på att vara så otrevliga mot sina andra kunder... 
  • Marcus01
    patsch skrev 2011-04-07 20:47:08 följande:
    Ja precis, det är en internetbutik som säljer smycken. JFR.se heter den. Jag har fått reda på nu att dom prioriterar storbloggare, för att få mycket publicitet. Synd bara att dom inte förstår att dom förlorar jättemycket på att vara så otrevliga mot sina andra kunder... 
    Jag var inne och kollade på butiken. Ja, det är verkligen oförskämt att bete sig så som de gjorde mot TS. Själv sätter jag stort värde på kundservice, både i fysiska butiker som på nätet. Man är ju där som kund för att handla, då vill man inte bli behandlad som skräp.

    Leveranstiden tog otroligt lång tid, 24 dagar. Skickar de smyckena från något annat land? Varför tog det så lång tid?  
  • patsch
    Marcus01 skrev 2011-04-07 21:07:56 följande:
    Jag var inne och kollade på butiken. Ja, det är verkligen oförskämt att bete sig så som de gjorde mot TS. Själv sätter jag stort värde på kundservice, både i fysiska butiker som på nätet. Man är ju där som kund för att handla, då vill man inte bli behandlad som skräp.

    Leveranstiden tog otroligt lång tid, 24 dagar. Skickar de smyckena från något annat land? Varför tog det så lång tid?  
    Leveranstiden tog så lång tid för att dom prioriterar bloggare som ger dom reklam. Dom skickar ifrån Sverige, dom vill bara inte anstränga sig för sina kunder. 
  • Hannya

    Väldigt tråkigt att du fått erfara en så dålig smyckestillverkare! Det finns väldigt många som har haft dålig erfarenhet av JFR, precis som du haft, och det verkar som att hon bara riktar in sig på de stora modebloggarna.

    Om du vill får du gärna kolla in på min sida designbyhannya.blogspot.com/ eller Design by Hannya på facebook och titta lite. Jag har inte uppdaterat på ett tag men tillverkar gärna på beställning om det är något speciellt som du vill ha!

  • Kalycia

    Tyvärr finns det väldigt mycket runt just JFR just nu där hon har "snott" andras domäner, det vill säga andra som driver smyckesshopar. Hon har snott deras "felstavningar" och länkat direkt till sin sida, vilket jag tycker är riktigt fult. Inom smyckesbranschen (det vill säga de som tillverkar) är JFR känd som en ganska "ful" spelare. Hon snor kunder från de som jobbar stenhårt. Jag vill inte ha med henne att göra mer, det är ett som är säkert.

  • asdfghj

    Vilken tur att jag råkade springa in i denna tråden..tänkte precis lägga en stor order, men nu blir det inget med det! Synd, för smyckena är ju jättesnygga.

Svar på tråden JFR - DÅLIGA! (långt inlägg)