JFR - DÅLIGA! (långt inlägg)
För 4 veckor sedan beställde jag ett halsband från JFR, och fick informationen om att just nu är det lite längre leveranstid, nämligen 2-14 arbetsdagar. Helt okej för mig.
Beställde på faktura, och fick orderbekräftelse.
Sen gick det två veckor, och inget halsband syntes till. Jag mailade då JFR's kundtjänst och frågade om dom hade skickat min order, varav jag får svaret:
"Om du kan lära dig skilja på vanliga dagar och arbetsdagar, så hade du också vetat om att det ännu inte gått 14 ARBETSdagar, utan 14 vanliga dagar".
Jag blir lite ledsen, för Malin Östlén (deras kundansvarige) mer eller mindre dumförklarade mig. Så jag mailar ägaren av JFR, och får svaret:
"Vi ber om ursäkt för vad Malin skrivit, kan vi gottgöra dig?" och jag säger att det enda jag vill - är att ha min order.
Flera dagar passerar, och nu har det gått 17 arbetsdagar, alltså 3 veckor.
Mailar igen, och får svaret av Malin Östlén:
"Sluta tjata. Vi har skickat din order. Maila oss inte igen, du får vänta till nästa vecka, har du inte fått din order då så kan du maila igen".
Ber om kollinr, vilket inte finns. Hon kan heller inte säga VAR hon har skickat halsbandet ifrån, bara ATT det är skickat.
Det har nu gått 24 arbetsdagar, och jag fick hem min order idag.
Ska det verkligen gå till såhär? Hur kan man bemöta sina kunder på det sättet som Malin Östlén gjort?
Varnar er alla - beställer ni från JFR så förvänta er otrolig personal (jag är inte den enda som varit med om detta) och låååånga väntetider, upp till 3 månader har en tjej fått vänta på sin order, och då fattades det flera varor.