• Red Velvet

Kan jag använda grönsaksbuljong istället för fiskbuljong? Snabbt svar önskas!

I receptet står det fiskbuljong (ska göra en laxrätt med grädde osv) men jag glömde handla det när jag var till affären. Hemma har jag kött- och grönsaksbuljong, kan jag använda någon av dessa eller ska jag strunta i buljongen helt?

• Svar på tråden Kan jag använda grönsaksbuljong istället för fiskbuljong? Snabbt svar önskas!
  • Moflo

Ska du ha buljongtärning+vatten eller bara buljongtärning?

Ifall det är tärning+vatten skulle jag byta ut det mot grönsaksbuljong, om det bara är tärning skulle jag försöka ersätta med kryddor istället.

• Melanie01

Ja det kan du nog..det smakar väl bara lite annorlunda än om du skulle ha i fiskbuljongen.
    Själv har jag i grönsaksbuljong i köttfärssåsen för jag tycker det blir extra gott då.

• Red Velvet

Jag ska bara ha i tärningen i grädden. Hm. Jag har så dåligt med kryddor som passar..

• Red Velvet

Okej, googlade och någon matskribent skrev att man kunde använda grönsaksbuljong i fisksoppa om man inte har fiskbuljong. Nu ska jag ju inte göra soppa direkt men, ja, jag testar med det!

• Moflo

Men ta grönsaksbuljongen då istället. Har du citronpeppar eller dragon t.ex. så kan du krydda med det.

• Red Velvet
    Moflo skrev 2011-03-22 18:40:29 följande:

Men ta grönsaksbuljongen då istället. Har du citronpeppar eller dragon t.ex. så kan du krydda med det.

Jo jag testar!

Tack hörni för hjälpen! Nu ska jag laga mat så min stackars man får sig någon middag.
Svar på tråden Kan jag använda grönsaksbuljong istället för fiskbuljong? Snabbt svar önskas!