• lilleli

id-bricka

ja jag undrar om alla pojkar får id- brickor från skattemyndigheten....tyckte det var så konstigt....får flickor det med?

• Svar på tråden id-bricka
  • Den där Linn

Mäh..då måste man kanske ringa dit då! Hur länge tog det innan ni fick den ungefär?

• pejuliatra

Julia fick sin när hon var ca 15 månader, alltså bara för nån månad sen kom den hem med posten "utan förvarning"...

• ebben

Min dotter född -96 har ingen fått.
    men sonen född 04 fick en!

• Isfjord

Alla ska ha en om det blir krig. När jag var yngre fick killar en rektangulär med brottanvisning. En del som lämnas kvar med namn och personnummer som säker identifiering av kroppen och en del som bryts loss och lämnas till myndigheterna tillsammans med dödsatesten.
    Flickor fick bara en enkel liten rund. Jag gissar att myndigheterna ansåg att deras kroppar skulle hittas och omhändertas under mer ordnade former och inte i kaotiska skyttegravar mitt i stridslinjen. Verkar i varje fall trovärdigt, men nu när de flesta killar inte gör lumpen, och många tjejer blir officerare kanske man borde tänka om där.

• Lady Namárië

Jag (f.-77) och min lillebror (f. -80) har varsin fyrkantig med brottanvisning. Min brick bär dock numera fel förnamn, fel efternamn och fel bostadsort. Men personnumret stämmer ju.

• Isfjord

Lady Namárië
    När uppgifterna ändras ska man begära att få en ny, så var det i varje fall förr. Men jag har inte uppdaterat mig på reglerna sedan lumpen. Muckade 92....

• Muminmamman

Båda mina tjejer har fått. Den yngsta fick sin när hon var runt året.

• SoFaD

william fick sin när han var lite över 1 år har jag för mig.

• Piglet79

Min dotter fick sin i veckan , hon är snart 17 månader

Svar på tråden id-bricka