• gnuttenn

Ni som fött prematur och sen blivit gravida igen, se hit!! =)

Hej alla prematur föräldrar! Jag födde en dotter i vecka 33+2 och nu väntar hon ett syskon...
    Jag kommer den här graviditeten gå till spec, mvc.. Och min frågan till er är: Vad gör de för undersökningar?

• Svar på tråden Ni som fött prematur och sen blivit gravida igen, se hit!! =)
  • MammaTillMelvin

På mig gjorde de mätningar av livmodertappen, en gång i veckan gick jag. Kan tänka mig att det beror på varför första barnet kom för tidigt? Jag hade tidig vattenavgång, v.29.

• anju79

Gick min dotter i v 36+0 pga läckande fostervatten. Gick till spec. För tillväxtkontroller med nr 2 då de inte hittade nån anledning till läckaget samt hypothyreos. Sonen kom sen i v 34+5.

• gnuttenn

Tack för era svar.. De har ingen aning om varför våran dotter kom för tidigt, fick värkar och så var förlossningen igång.. :) Fast det känns skönt att de kommer ha extra koll nu!

• gnuttenn
    MammaTillMelvin skrev 2011-03-22 20:13:53 följande:
    På mig gjorde de mätningar av livmodertappen, en gång i veckan gick jag. Kan tänka mig att det beror på varför första barnet kom för tidigt? Jag hade tidig vattenavgång, v.29.
    Hur mäter de livmodertappen? Med fingrarna eller hur vet de hur lång den är? :)
  • Nettis1975

Jag fick min dotter i v.32+0. Är nu gravid i v.19 med andra barnet.

Jag kommer varva mellan min mvc här och gå dit för att ta blodtrycket och på spec.mvc var fjärde vecka för flödesul eftersom jag fick havandeskapsförgiftning med dottern och hon var även tillväxthämmad.-

• gnuttenn
    Nettis1975 skrev 2011-03-22 21:03:43 följande:
    Jag fick min dotter i v.32+0. Är nu gravid i v.19 med andra barnet.

Jag kommer varva mellan min mvc här och gå dit för att ta blodtrycket och på spec.mvc var fjärde vecka för flödesul eftersom jag fick havandeskapsförgiftning med dottern och hon var även tillväxthämmad.-
    Får hoppas att allt blir bra den här gången då! :)
  • Nettis1975
    gnuttenn skrev 2011-03-22 21:07:14 följande:
    Får hoppas att allt blir bra den här gången då! :)
    Detsamma.

Läkarna tror dock att det kommer bli som förra gången, men man vet aldrig. Är redan nu sjukskriven för att blodtrycket ligger på gränsen.
  • gnuttenn
    Nettis1975 skrev 2011-03-22 21:09:43 följande:
    Detsamma.

Läkarna tror dock att det kommer bli som förra gången, men man vet aldrig. Är redan nu sjukskriven för att blodtrycket ligger på gränsen.
    Vad jobbigt för dig..  Håller tummarna för att allt kommer gå bra ändå när den lilla vill titta ut!
  • Proletariatet

På mig mätte de livmodertappen med vaginalt ultraljud samt att jag fick lämna urinprov som de tog odlingar på för att se till att jag inte bar på bakterier eller infektioner.

• gnuttenn
    Futurum nobis est skrev 2011-03-22 21:45:06 följande:
    På mig mätte de livmodertappen med vaginalt ultraljud samt att jag fick lämna urinprov som de tog odlingar på för att se till att jag inte bar på bakterier eller infektioner.
    Okej, visste inte att de kollade livmordetappen med vul..  :) Tack för ditt svar..
Svar på tråden Ni som fött prematur och sen blivit gravida igen, se hit!! =)