• GrönaDruvan

Tips på bra resmål och hotell i Grekland!

Vi funderar på att åka på våran första utlandssemester med barnen.
    Barnen är 2 år och den lilla är 9 mån..

Krav vi har på resan...

* Inte för lång bussresa från flygplatsen
    * Minst 3 stjärnigt hotell med pool, både stor pool och barnpool
    * Inte för dött ställe, men det behöver inte vara för stort och galet heller..

Vi vill till Grekland, för vi älskar Grekland.

Innan har vi varit på Korfu, Ios, Kos och Parga... ingen av dessa ställen lockar oss just nu, för de känns inte så barnvänliga...

• Svar på tråden Tips på bra resmål och hotell i Grekland!
  • snartliverhorn

Hej,

Nu kanske ni redan bestämt er, men jag skulle åkt till Kreta och Agia Marina eller Kato Stalos. Dom byarna sitter mer eller mindre ihop. Det finns ytterligare en by, Platanias som sitter ihop med Agia marina.Platanias är dock lite livligare Vi var där förra sommaren med våran son som då var 2 år. Det finns gott om små "tivolin" med karuseller, hoppborgar, mm. Stranden är lång och gott om duschar finns. Vi åkte med apollo och bodde i kato Stalos på ett hotell som heter Pegasus. Dom har barnpool, lekplats vid polen, lekplats vid parkeringen, lekrum med leksaker, böcker. Tv med videofilmer på norska och svenska och ytterligare ett rum med biljard, arkad spel mm. Vår son (och även de andra barnen där) blev bortskämda hela tiden då personalen gav dem glass, klubba mm titt som tätt . Vår son stortrivdes!
    Restauranger finner ni gorr om i Agia marina, som tar kanske 10-15 min att gå till. Finns även restauranger i den lilla backen upp till hotellet. Buss går oxå nedanför backen som är enkal att ta in till chania stad och den vackra hamnen.

Jag och min sambo har tidigare varit på Kreta och vi visste hur barnvänligt det var, så det var ett enkelt val för oss att åka dit när vi blev föräldrar. Troligtvis ska vi dit igen

Fråga gärna om det är något du undrar över.

Trevlig resa!

Svar på tråden Tips på bra resmål och hotell i Grekland!