• Gasolina

Trycka egen bok?

Jag hade tänkt använda sidan vulkan.se för att få min bok tryckt men efter att ha läst om många missnöjda kunder kanske det är dags att kolla upp andra sidor...

Någon som vet en sida där man kan få sin bok tryckt? Hårdpärm och 1-2 exemplar...

www.bokig.blogg.se - sanna böcker!
  • Svar på tråden Trycka egen bok?
  • Gasolina
    Pärlans2 skrev 2011-03-23 21:10:53 följande:
    Beror ju på vad du menar exakt med egen bok. Är det mer av en bilderbok kan du göra egen fotobok hos fotoklok.se
    /L
    Nej, inga bilder utan en roman typ =)
  • Gasolina
    Nallatalla skrev 2011-04-07 21:27:43 följande:
    Min man tipsar om wassberg-skottetryck. Kolla med dem.
    Tusen tack, ska genast kolla det =)
  • Klar

Jag gav ut själv en bok. Jag bekostade boken själv, det var inte så dyrt att tricka en bok, allt beror på antalet som man tricker,

Ju mera man tricker,dessto billigare bli per bok.

Jag sålde allt inom några månader. I sig jag tjänade inte jätte mycket,men jag är jätte nöjd ändå.
    Det var c.a.tio år sedan,och fortfarnade många frågar efter boken,men jag har inga kvar,tyvärr.
    Det var dikter och noveller,och många uppskattade det som jag har skrivit.

Jag har skrivit en hel del sedan dess,och jag ska ge ut en bok till på samma sätt. Nu letar jag efter någon som kan göra  dikterna och boken i Indesign programmet.

• Gasolina
    Flowers and Bees skrev 2011-10-10 23:08:21 följande:
    Jag rekommenderar solentro.se skit bra! gjorde min kokbok där!
    Tack, jag övervägde också den sidan men det är ju mer för fotoböcker och sådant, inte något man använder då man skrivit en bok med enbart text =)

Kul med egen kokbok =)
  • apparat
    Klar skrev 2011-10-10 23:07:22 följande:
    Jag gav ut själv en bok. Jag bekostade boken själv, det var inte så dyrt att tricka en bok, allt beror på antalet som man tricker,

Ju mera man tricker,dessto billigare bli per bok.

Jag sålde allt inom några månader. I sig jag tjänade inte jätte mycket,men jag är jätte nöjd ändå.
    Det var c.a.tio år sedan,och fortfarnade många frågar efter boken,men jag har inga kvar,tyvärr.
    Det var dikter och noveller,och många uppskattade det som jag har skrivit.

Jag har skrivit en hel del sedan dess,och jag ska ge ut en bok till på samma sätt. Nu letar jag efter någon som kan göra  dikterna och boken i Indesign programmet.
    Hej!
    Lite sent läst men om du behöver göra boken i Indesign så kontakta mig, jag kan programmet.
    Mvh och Gott nytt år.
  • Sofiess

Jag gjorde en egen fotobok på skapafotobok.nu till vår dotter efter hennes dop, det var superenkelt och man behövde inte ladda ner någon programvara eller liknande! Jag valde ljusrosa färg som omslag vilket jag ångrade lite i efterhand, skulle kanske tagit grå eller något mer neutralt men kul att man kunde välja färg iaf! 

Svar på tråden Trycka egen bok?