Inlägg från: Lindis1974 |Visa alla inlägg
  • Lindis1974

Mitt utomkvedshavandeskap mars 2011

Jag hade ett Utomkved i somras i vecka 7. Vi hade länge kämpat för att bli gravida.
    Jag vaknade på natten med fruktansvärda smärtor ringde akutgyn och de bad mig ta en Alvedon ... Men jag stod på mig för smärtan var gräslig. Åkte in och de hittade massa blod vid äggledaren och tog Hcgvärdet som var högt Smärtan blev värre och jag operades akut. Äggledaren hade spruckit så den tog de bort såklart. Jag åkte hem samma dag.
    Dagen efter hade jag galet ont i revbenen. visste inte förrän nu vad det berodde på.
    Jag slutade blöda efter två veckor men började igen. Åkte in akut och de hittade äggblåsor som satt fast. Fick medicin och slutade blöda efter ca två veckor.

• Lindis1974

Jag hade som sagt oxå en äggblåsa. Den var ca 4 cm. Jag fick ingen feber men fick medicin. Primolut- nor. Och efter ett tag försvann den. Märkte inget direkt av den förutom att jag blödde. Efter den grav så gjorde vi IVF då fick jag 18 st 2-3 cm stora äggblåsor. De ömmade en del men ingen feber denna gång heller. De försvann / sprack längre in i graviditet.

• Lindis1974

Det kändes inte så mycket den gången. Mkt mer när jag hade 18 st men inte så farligt då heller. Blödde mest. Fick du inget gulkroppshormon ?

• Lindis1974

Jag vet inte vad den värken berodde på , jag har skit ont i två dagar efteråt men sen försvann det. Jag försökte googla lite men hittade inget bra svar.
    Jag opereade igen i janauri en liknade operation men efter det hade jag inte alls samma känsla. Jag hade tänkt fråga då men glömde bort det...
    Hoppas du mår bättre snart.. inte nog med att gravidtet gick åt skogen man ska behöva må piss fyisiskt oxå..

Kram på dig !

• Lindis1974

Godmorgon Sess

Trist att du ska ha så ont. Jag förstår inte riktigt varför du inte fick gulkroppshormon då verkar det försvinna helt och snabbt. Du kanske ska höra av dig igen.

Jag var bara sjukskriven tre dagar efter mitt Utomkved. Det var lite tidigt att gå tillbaka pga att jag kände en del i ärren.

Vi startade IVF efter det här och i oktober blev vi gravida genom det. I vecka 16 fick vi veta att barnet var så sjukt att vi fick tvångsavbryta. Det var fruktansvärt och jag var tvungen genomgå ett förlossning med värkar , vatten avgång och sen föda fram den lilla. Det är det värsta jag varit med om.

Nu är det dags igen för ett nytt återförande av embryo. Jag hoppas så att det går bra nu för jag vet helt ärligt inte hur mycket mer vi orkar.

Ska ni försöka med barn snart igen ?

Svar på tråden Mitt utomkvedshavandeskap mars 2011