• Simben

handläggning pågår?

Undrar om nån vet om det kommer stå handläggning pågår efter min ansökan på studera.nu ändå tills ansökningstiden är slut eller tom ännu längre? Eller hur snabbt får man veta om man här behörighet för programmet man sökt iallafall så man kan sluta oroa sig för det?

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Svar på tråden handläggning pågår?
  • Simben

Har sökt till hösten och jo att få veta om man är antagen vet jag att jag får vänta till juli men att få veta att man har rätt behörighet...att dom godkänt min ansökan menar jag? Hur länge står det handläggning pågår?

• Simben
    Knasiga morsan skrev 2011-03-24 11:11:44 följande:
    Nu hänger jag inte med??

Det kommer stå handläggning pågår till du får ditt besked i juli!
    ajdå...det står ju att man kan följa sin ansökan??? då finns det ju inget att följa om det kommer stå så ända tills man vet om man blir antagen eller ej? trodde det ändå skulle komma upp nåt att rätt behörighet eller din behörighet är godkänd eller nåt? varför kunna följa sin ansökan om man ändå inte får veta nåt mer nu förrän i juli? vad menar dom då med att följa sin ansökan??
  • Simben

alltså jag vet att jag inte får veta om jag kommer in eller ej förrän i mitten av juli....det är inte det jag är ute efter heller? utan mer om min behörighet har godkänts liksom....förstår du vad jag menar? jag kommer nämligen från ett mellanår tog studenten 95 och har träffat studievägledare som var 99 procent säker att jag borde ha behörighet men inte hundra och därför är jag lite nyfiken på när man iallafall får reda på den biten men tydligen får man inget veta då om man inte har rätt behörighet förrän det kommer att jag inte kom in pga det i mitten av juli?

• Tecken

Menar du att dina betyg inte finns med under "Mina meriter"?

Du kan ringa Studera.nu och fråga dem om dina meriter kommit in.

• Simben

Nej, mina betyg finns inte under mina meriter...men jag har skickat in betyg och det står att dom har tagit emot dom. Sen står det handläggning pågår under MV när man går in för att följa ansökan...och det vår det jag undrade hur länge det står så..trodde det ändrades så småningom om ifall att jag är behörig eller ej?

• Tecken

Det kommer att ändras, om inte annat så tills kontrollbeskedet kommer där du ombeds se över dina meriter. Men jag kan inte säga exakt när, för det är lite olika.

• Simben

Okej..tack för svaret var rädd jag skulle behöva vänta till juli...men då verkar det bli något tidigare än så iallafall

• Simben

Dom mottog betygen den 16 mars står det...och det stämmer ju bra eftersom jag skickade dom den 15 mars....samma dag jag skickade ansökan på nätet.

Svar på tråden handläggning pågår?