Inlägg från: Tomtefar |Visa alla inlägg
  • Tomtefar

Rasismen måste få ett stopp NU !!!

Gerd64 skrev 2011-03-24 12:43:16 följande:
    Så hemskt , ibland känner jag mig som en bov som satt nya liv till denna värld. till ett samhälle som ser mer och mer mörkt ut , varför görs inget då problemen ligger rakt framför näsan för alla att bevittna?

beträffande invandringen så är den nog inte värt någonting i positiva ordalag , jag har inte märkt några fördelar och jag känner heller ingen annan som märkt någon positiv förändring. nackdelarna blir däremot väldigt tydliga ju fler som kommer hit , det verkar ha eskalerat rejält på senare år , verkar inte finnas någon rimlig gräns

Har läst runt lite här på politikforumet och man blir häpen av att det finns några här som sitter och försvarar den nya massinvandringen till Sverige, varför gör man det trots att ingen kan belysa några egentliga fördelar? man kan nästan se att en del svenskar tom har en svenskfientlig ton , visst förstår jag att invandrarna försvarar sjuklöverns resonemang då dom får ekonomisk vinning på det hela.

det jag inte förstår är att svenskar vill ha det såhär , vi får ju ingen vinning alls utan bara förluster på alla plan

Har blivit en märklig mentalitet i Sverige på senare år
    Multikultiskitet fungerar inte, redan konstaterat av Angela Merkel ( Tyskland ) David Cameron ( England ) och Nicholas Sarkozy ( Frankrike ). Det är bara Sverige som tydligen går emot logik och erfarenhet och trotsar sina egna medborgare och ska framstå som världsmästare i invandring. Fortsätter detta skådespel från våra ledande politiker så kommer det kanske bli inbördeskrig i Sverige. Mitt enda hopp är att SD kommer 2014 bli såpass stora att de kan sätta stopp på allt vansinne.

Vad gäller din son hoppas jag det finns möjlighet att byta skola för honom i och med fria skolvalet. Jag tycker definitivt att du bör kontakta rekor och eventuellt polis om hela incidenten.Sådant här skit ska inte få förekomma.
  • Tomtefar
    The Riddler skrev 2011-03-26 17:34:48 följande:
    "Barbarer". Du är en rolig...sak. Roliga är att "västfolket" eller det "civiliserade folket" (HAHAHA) som står för det mesta blodbad genom historien. Kom inte hit med ditt barbar snack. Problemet ligger hos STATEN och dess skit politiker, och inte hos andra kulturer.  Det är enbart "pappret" svenskar och utlänningar har samma möjligheter osv, men så är det inte i verkliga fallet.

Och du ser ingenting. Du tror dig se. Sluta häng på nordisk. 
    Du är en sorglig....sak. Menar du att krank inte ser och läser om skit dagligen eller där han bor? Du är verkligen en blind höna om du missat alla problem som multikultiprojektet medfört vårat samhälle. Öppna en dagstidning vet jag eller kolla nyheterna. Dödsskjutningar fortfarande i storstäderna. Kriminalitet och våldtäkter. Förutom att prata i gåtor är du även utbildad hypnotisör? Du tror dig se ??? Vad menar du egentligen? Ska du trolla bort alla problem som invandringen medför med ditt inlägg här på FL? Tror du behöver komma tillbaka till verkligheten.

Problemet ligger inte enbart hos staten....staten har skapat alla förutsättningar för en integration. Felet de gör är väl att fylla på med folk hela tiden så att de människor redan här får sämre och sämre förutsättningar. Sedan är det faktiskt så att vi importerar folk som inte har för avsikt att anpassa sig till vårat samhälle.
    Endast utnyttja våran välfärd och sedan återvända till hemlandet. Eller du bara blundar så ser du ingenting?
  • Tomtefar
    Bosanac skrev 2011-03-26 18:26:49 följande:
    "Rasismen måste få ett stopp NU !!!"

Sluta skapa sånna här trådar då. Rasism föder rasism.

Din son blev mobbad på skolan och blev inte medvetet utsatt för  rasistisk påhopp.

Själv mobbar du folk eller får du bra betalt av SD för att skapa mer rasism än vad det redan finns?
    Nej, tystanden har pågått allt för länge i detta ämne och den ska inte fortskrida. Invandringspolitiken fungerar inte och det är folk som är trötta på att debatter ska tystas ner och hyschas att det inte finns problem mellan Svenskar och invandrarungdomar oavsett hudfärg och samhällsstatus.

Rasism föder rasism? Innebär det att om vi kastar ut "alla rasister" oavsett hudfärg att vi kommer få ett lyckligt regnbågssamhälle? Tror inte det va.
Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!