• Gerd64

Rasismen måste få ett stopp NU !!!

Som sagt , nu är det hög tid att ta avstånd från denna avskyvärda rasism som råder på skolor,arbetsplatser och gator runt om i Sverige.

Man hör och läser ideligen om invandrare som kränker svenskar för att dom är just SVENSKAR ,det är så hemskt.

Ord som mjölhuvud,svennehora och svennejävel är något som våra svenska ungdomar får höra dagligen i vårt numera mångkulturella land.

Min sextonåriga son var ovanligt låg efter skolan häromdagen och då jag frågade vad det var så brast han ut i gråt och berättade att invandrargäng länge trakasserat han och hans vänner och kallar dom diverse svenskfientliga namn helt utan anledning , ren rasism med andra ord. han har även fått bevittna när två invandrare burit iväg hans låsta cykel , en cykel som nästan var ny och som han fått sparat länge till. han vågar heller inte anmäla i rädsla för att invandrargänget ska bli ännu värre

Vet inte vad jag ska ta mig till? som jag har förstått det så finns det heller ingen lagstifting som gäller rasism mot svenskar och att det endast är SD som vill införa den lagen ?

Förstår inte längre vad som håller på att hända inom politiken, varför är det bara SD som vill ta ansvar för vårt land och våra invånare och varför är dom därför motarbetade?

/ Förtvivlad mamma

• Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!
  • Dorian Ertymexx
    Neod skrev 2011-04-04 14:53:40 följande:
    Jo, det gäller alla, förusatt att de uppfyller de kriterier jag nämde ovan.
    Dvs, de ska vara vita. Obestämd
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • V   V

Har inte familjeliv nån regel mot spammande?

• Dorian Ertymexx
    Neod skrev 2011-04-04 15:22:48 följande:
    Svenska folket . Gällande den andra frågan finns det olika åtgärder som att stimulera återvändade på olika sätt, höj återvändande bidraget (vilket redan har höjts några gånger för övrigt)och sänk eller ta bort bidragen många lever på. Frågan är komplex och det bara att konstatera att Sverige frivilligt importerat ett gigantiskt problem vi tills för några decennier sedan varit unikt förskonade ifrån..det är bara att beklaga.
    Då är det ju bara att lägga ned diskussionen direkt, eftersom svenska folket valt att inte göra den uppdelningen alls i senaste valet. Du vill tvinga på svenska folket saker svenska folket inte vill ha del av (utom en ca sju procent då).
  • KlasKristian
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-07 10:36:24 följande:
    Då är det ju bara att lägga ned diskussionen direkt, eftersom svenska folket valt att inte göra den uppdelningen alls i senaste valet. Du vill tvinga på svenska folket saker svenska folket inte vill ha del av (utom en ca sju procent då).
    Nu gör du det lite väl enkelt för dig.

Är man mot precis allt ett parti står för bara för att man inte röstar på det?
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • Dorian Ertymexx
    KlasKristian skrev 2011-04-07 10:38:10 följande:
    Nu gör du det lite väl enkelt för dig.

Är man mot precis allt ett parti står för bara för att man inte röstar på det?
    Nej. Men och?
  • Noun
    V V skrev 2011-04-07 10:35:15 följande:
    Har inte familjeliv nån regel mot spammande?
    Jo, men de saknar regler mot onödiga kommentarer.
    Nationalismen är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling.
  • KlasKristian
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-07 10:38:57 följande:
    Nej. Men och?
    Precis. Vissa av SD:s linjer har troligen stöd även utanför partiet medan andra troligen inte ens har det hos alla som röstade SD (det gäller f.ö. alla partier). Därför menar jag att det inte går att vara så kategorisk som du var där.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • Troodon
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-07 10:20:17 följande:
    Utesluter det ena det andra? Om Israel börjar gasa palestinier, är det då automagiskt ett OK för att SD också får börja propagera för massimport av Zyclon B?
    Vad är det för skit du babblar om nu då? Har du plockat fram haschpipan lite tidigt idag eller?
  • Dorian Ertymexx
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-04-07 15:51:47 följande:
    Puff puff give Dorian!!!
    Sorry, jag vet att man lätt kan börja tro på vad folk säger, då det ofta upprepats att jag går på droger, men det är som med SDs skrämselpropaganda - det är dumt att tro på det bara för att de säger det riktigt, riktigt ofta.

Så nej, jag har inget att ge. Jag är drogfientlig, faktiskt.

Men jag har hört att mina kyssar är beroendeframkallande. ;)
  • Dorian Ertymexx
    Troodon skrev 2011-04-07 15:49:49 följande:
    Vad är det för skit du babblar om nu då? Har du plockat fram haschpipan lite tidigt idag eller?
    Bra svar. Helt värdigt SD och Jimmie Å. Obestämd
  • Noun
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-04-07 15:51:47 följande:
    Puff puff give Dorian!!!
    Nationalismen är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling.
  • The Riddler
    Troodon skrev 2011-04-07 15:49:49 följande:
    Man ska ju mekka rent, och grönt :)
  • Fjonken
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-07 10:24:06 följande:
    Nu är du kickad från siten, men... nationalism är inte bara dåligt för att Hitler var nationalist, utan för att över 150 år av nationalism visade sig vara en generellt usel idé - speciellt som att nationalismen rätt snart gav rot till kolonialism, chauvinism och rasism. Även introvert rasism.
    Visserligen har jag inte mycket till övers för nationalstaten men sanningen är ju att kommunismen orsakade mer elände än så på kortare tid. Ända in i våra dagar. Nordkorea beräknas t ex ha hundratusentals politiska fångar i arbetsläger som liknar nazisternas koncentrationsläger. Först efter 3 generationer blir man kvitt sin synd. Så barn föds och lever hela sina liv i läger. 

I Sverige pratas det inte om det nästan alls. Inte heller om att Kina godtyckligt avrättar folk till höger och vänster med nackskott. Eller att Kuba har en förtryckarregim. 
  • Fjonken

Oj vilken gammal tråd. Uschäkta. :D

Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!