• Anonym (Rödvin)

Gravid och så sugen på ett glas rödvin! :(

Åh är bara i vecka 13 och jag är så sugen på ett glas rött till maten. Rynkar på näsan Får så otroligt dåligt samvete att känna såhär. Men jag kan inte hjälpa det!!! Guuud vad jag längtar tills i höst då ska ja ta mig ett glas och verkligen njuta!
    Absolut inte sugen på att bli full eller dricka massor, men sippa på ett gott rödvin till en god kött bit med massa sparris och rödvinsås! Haha *drömmer mig bort*
    Någon mer som är sugen på något som vi inte får äta?

• Svar på tråden Gravid och så sugen på ett glas rödvin! :(
  • leolina1980

Jag är sugen på rödvin, en massa ostar och kallrökt lax Glad. Man behöver inte ha dåligt samvete så länge man inte faktiskt dricker det, man kan ju inte rå på vad man tänker.

• Queenie70

Jag som nästan aldrig dricker i vanliga fall var helt galet sugen på all form av alkohol under hela graviditeten, och grönmögelost. Tror det är just det att man inte FÅR som gör att man blir fixerad. Det är bara att stå emot.

• kirsty

Rödvinsabstinensen gjorde jag mig av med genom att köpa en flaska alkoholfritt rödvin en kväll när jag och sambon åt finmiddag. Det var verkligen inte alls gott och suget försvann helt efter det Skrattande
    Däremot är jag galet sugen på mögelostar och har så varit hela graviditeten så DET längtar jag verkligen efter.

• Nica01

Inget att skämmas över i mina ögon. Dricker extremt lite i vanliga fall också men kan ändå känna att det vore så skönt att få sitta med ett glas rödvin till fredagsmiddagen och bara koppla av efter en stressig vecka. Trocadero har inte riktigt samma mysfaktor...

• Anonym (Rödvin)

Ja det är helt galet :) Åh, ostbricka med Rödvin. MmmmSkrattande Det ska jag fira med i höst! Haha

Jag hoppas att detta sug lägger sig om en stund, annars kommer denna sommar kännas väääldigt lång. :) Tur att det finns goda alkoholfria drinkar! :)

• Themis

Alkoholfritt rödvin funkade för mig.

Och Clausthaler alkoholfri öl till husmanskost nån gång ibland-den var riktigt god tyckte jag!

Tok gör som galen ber.
  • Anonym (Rödvin)

Lite tröstande är det att se att det faktiskt inte bara är jag som känner sug efter rödvin eller något annat för den delen som vi inte bör äta eller dricka Glad

• Anonym

Jag höll på att bli galen i somras när det var varmt ute. Jag satt och fantiserade om kall öl i timtals.

Lite är nog psykologiskt också. Man vet att man inte får och då vill man ännu mera.
    Jag var sjukt sugen på brie när jag var gravid. Jag är inte ens särskilt förtjust i brie men plötsligt blev jag besatt.

Sommaren går alltid för fort så snart är det höst och du får ditt rödvin =)

• Niveaa

Ovanligt att hitta en sån här tråd. trodde alla drack under sina graviditeter nu för tiden.

Svar på tråden Gravid och så sugen på ett glas rödvin! :(