• linaloo

Hur lång tid tog din förlossning?

-Första barnet 
    -25 år
    -Svårt att säga. Vattnet gick i v.34+3. Blev inlagd på bb/förlossningen. Beordrad sängläge för att skjuta upp förlossningen så länge som möjligt (+pga att bebis inte var fixerad). Från att barnmorskan och läkaren insåg att det skulle bli bebis (hade kraftiga och långdragna värkar som kom väldigt glest) tog det 2 h innan hon var född. Hon föddes i v.34+5.  
    -Vaginal förlossning 

Kotten bf 2011-05-13 ♥ mammatillkotten.blogspot.com
  • linaloo

Smulansmamma: Nu vet jag inte hur långdragen förlossning du har haft.. men jag skulle inte vara avvundsjuk. Min förlossning tog 2 h och för min del hade det kunnat få gå lite långsammare, så att jag hängt med bättre. I o f så är mitt minne påverkat pga att jag fick 2 citodon och en sömntablett just innan för att få sova lite (varken barnmorskan eller läkaren trodde att det skulle bli bebis då). Sen så var jag väl inte riktigt beredd på det själv heller, då vattnet gick i 34+3 och det sen startade i v.34+5. Jag var ju inställd på att gå över tiden som förstföderska. Sprack inte så mycket, tror jag fick 6 stygn (sprack dock inget bakåt eller vad man ska säga). 

Freja 7 april 2011 ♥ mammatillkotten.blogspot.com
  • linaloo

Smulansmamma: Oj, läste lite mer noggrant nu. 18h är ganska länge, men som du sa EDA kan ju förlänga förloppet endel. 

Jo, en grej till. Jag kände mig lite snuvad på min förlossning. Jag var inställd på att gå runt med gåbord och sitta på pilatesboll osv. Men det hanns inte med. Var inlagd på BB pga vattenavgången och var då beordrad sängläge (pga förhoppning om att skjuta fram förlossningen) och så fort BM insåg att det blir bebis, så var det liksom försent för att sånt. Minns att barnmorskan fick ner mig på sidan och slängde upp mitt ben i ett benstöd och sen på slutet snodde hon mig på rygg pga att det gick lite för fort (hade krystvärkar i ca 20 min). Trots en väldigt snabb förlossning så hade jag hela tiden oregelbundna och glesa värkar. 

Freja 7 april 2011 ♥ mammatillkotten.blogspot.com
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?