• Trident5678

Hur lång tid tog din förlossning?

Första barnet:
    36 år
    Igångsättning. Barnet föddes 2 dygn efter första igångsättningsförsöket, 14 timmar efter fjärde och sista igångsättningsförsöket, 10 timmar efter regelbundna värkar, 4 timmar efter första krystvärken.
    Vaginal förlossning som avslutades med sugklocka och följdes av manuell placentalösning.

Andra barnet:
    39 år
    Från beslut om igångsättning tills barnet var ute tog det ca 4,5 timme. Däremellan hanns det med vändningsförsök och beslut om kejsarsnitt, när vändningen inte lyckades.
    Kejsarsnitt.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Trident5678
    Fridaa87 skrev 2011-11-04 08:27:50 följande:
    Oj krystade du i 4 timmar???? får men ens det?? :O
    Jag uppmanades att andas mig igenom krystvärkarna i en timme och sedan krystade jag (ineffektivt) i tre timmar.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Trident5678
    Fridaa87 skrev 2011-11-04 18:02:26 följande:
    Men gud, jag trodde verkligen inte man fick krysta så länge :S trodde det blev kejsarsnitt efter 1 timme... :O men då funkar ju det också då... själv krystade jag 12 minuter.. 3 krystvärkar... det räckte och var otäckt
    Jag upplevde det inte som särskilt jobbigt. Det var nästan skönt när krystvärkarna kom, eftersom det onda från öppningsskedet försvann.
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?