• Fridaa87

Hur lång tid tog din förlossning?

Barn 1, 21 år:  35 minuter planerat kejsarsnitt (sätesbjudning), pojke v.38+2 (2860g och 49cm)
    Barn 2, 22 år: 12 minuter vaginal förlossning, flicka v.37+6 (2160g och 43 cm)

• Fridaa87

Blev nekad att komma in till förlossningen vid barn nr 2 när jag hade värkar, ringde 3 ggr... blev nekad alla gånger dom sa att jag bara skulle ta alvedon och sova... slutade med ambulans in på akuten, var då öppen helt när vi kom in... hann få lustgas genom mina 3 krystvärkar..

• Fridaa87

Såg att du ville veta hur man födde också... antar att du menar ställning... vid snittet på rygg så klart och vaginala han jag bara över från ambulansbåren till en brits på akutrummet så låg på rygg på med..
    Andra barnet hade jag värkar 21 timmar (hemma) men från att vi åker ambulans till akuten till att hon låg på mitt bröst tar det 17 minuter..

• Fridaa87
    Trident5678 skrev 2011-11-04 07:52:46 följande:
    Första barnet:
    36 år
    Igångsättning. Barnet föddes 2 dygn efter första igångsättningsförsöket, 14 timmar efter fjärde och sista igångsättningsförsöket, 10 timmar efter regelbundna värkar, 4 timmar efter första krystvärken.
    Vaginal förlossning som avslutades med sugklocka och följdes av manuell placentalösning.

Andra barnet:
    39 år
    Från beslut om igångsättning tills barnet var ute tog det ca 4,5 timme. Däremellan hanns det med vändningsförsök och beslut om kejsarsnitt, när vändningen inte lyckades.
    Kejsarsnitt.
    Oj krystade du i 4 timmar???? får men ens det?? :O
  • Fridaa87
    Trident5678 skrev 2011-11-04 08:44:09 följande:
    Jag uppmanades att andas mig igenom krystvärkarna i en timme och sedan krystade jag (ineffektivt) i tre timmar.
    Men gud, jag trodde verkligen inte man fick krysta så länge :S trodde det blev kejsarsnitt efter 1 timme... :O men då funkar ju det också då... själv krystade jag 12 minuter.. 3 krystvärkar... det räckte och var otäckt
  • Fridaa87
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-12 23:42:51 följande:
    Barn nr 1: 20år,24 timmar åkte in och öppen 4cm lite av av vattnet gick dagen innan. kraftiga värkar okontrollerade hon föddes 24 timmar efter. hon var 4140g och 52cm sprak överallt

Barn nr 2: 24 år kejsarsnitt v 41+2 han var 5810g och 62cm

Barn nr 3: 26år kejsarsnitt v 37+5 han var 4150g och 51cm   
    Ursäkta men hur fasen kan han varit så stor???? ingen som upptäckt tidigare och tyckt att du borde gjort ks typ en månad innan du gjorde det?? "TUR" det itne blev vaginalt :S
Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?