• Mimmi69

Legoland - tips när man är "på plats"

Har bokat resa till Legoland i maj. Nu skulle jag gärna vilja ha tips för vistelsen inne på Legoland. T.ex. mat, attraktioner, shopping. Är det billigare att köpa lego där? Hur blöt blir man av de "blöta" attraktionerna? Med tanke på hur mycket extrakläder man behöver ha med sig in  Behövs badkläder?

• Svar på tråden Legoland - tips när man är "på plats"
  • Mimmi69
    levandecharader skrev 2011-03-24 13:49:39 följande:
    Vi funderar också på att åka till legoland så jag hänger gärna med här

Ts, får jag fråga dig hur länge ni ska vara borta? Vad har ni bokat för boende? Vad kostade det? 
    Vi har bokat genom ICA och bor på Lalandia i Billund. 3 nätter, inträde på Legoland 2 dagar, färja tur och retur och en "extra natt" i Hirtshals. Kostnad ca 5700 kr. Färja 1300, Inträdet 1200, lalandia 2000 och det andra hotellet 1200. Vi är två vuxna och en 5,5-åring . Vi kommer förresten till Legoland den 24/5.
  • Mimmi69
    Dixie skrev 2011-03-24 17:12:52 följande:
    jag tycker lunchen där var dyr och det var långa köer, så hade jag åkt dit igen hade jag nog packat matsäck och tagit med in! 

om ni kommer på morgonen, gå förbi de första attraktionerna och till slutet av parken - så hinner ni med en del saker innan det blir för långa köer.

det fanns en del karuseller som hade 1 m gräns - min son fick åka men inte hans kusin, så har ni barn på gränsen kan det vara bra att veta! 
    Bra tips att gå in en bit i parken och inte fastna i början.
Svar på tråden Legoland - tips när man är "på plats"