Det finns en sak till att tänka på - välj ditt alias så att det är max 10 tecken långt. Det beror på att när du köper ska du ofta betala till folks bankkonton, då finns bara 10 (eller 12?) tecken och "traditionen" bjuder att man skriver sitt "alias" i betalningsmottagarens information när man girerar över pengar konto till konto.
Ett tips till är att sätta ut ditt (nya) bankkonto och betalningsinstruktioner i Traderas vinnarmejl, och skriva i annonserna att "Betalningsinstruktioner medföljer Traderas vinnarmejl". Fundera också på om du vill sälja bara i Sverige eller internationellt, och om du vill lägga till betalningsvillkor och leveransvillkor. Det gör man i särskilda inmatningsfält när du lägger upp annonsen. Jag brukar alltid skriva, i det första fallet, "Varan skickas till den adress du har registrerad på Tradera enligt orderbekräftelsen om inget annat överenskommits skriftligen. Köparen står faran för godset under hela transporten." och i det andra fallet "Betalning ska ske inom 7 dagar från avslutad auktion. Köpet kan ej överlåtas till annan. Tvister skall avgöras enligt svensk lag." Det sista är för att jag inte vill hamna i en situation när någon utomlands ifrån börjar "krångla", därför säljer jag också alltid bara i Sverige.
Mina mailingbags köpte jag på Magasin Glag, www.magasinglag.se/. Om du ska sälja kläder kanske du ska fundera på hur du ska förpacka. Bra att ha i förväg är sax, brun packeteringstejp, brunt omslagspapper, tidningspapper och (för kläder) mailing bags. Du behöver en dator med skrivare också, ifall du skickar via Schenker. Priserna ser du på Schenkers hemsida.