• nmamma

Hur billiga restresor kan man hitta i sommar, tro?

Vi har 10 dagar i slutet av juli där vi skulle vilja tajma in en restresa, gärna till Turkiet.
    Tyvärr har vi inte råd med detta just nu, men kan spara ihop tills dess.

Därför undrar jag ungefär vad vi ska räkna med för en restresa?
    Vi har aldrig åkt mitt i sommaren förut, så jag har lite svårt att uppskatta priset. Förstår att det beror mycket på väder, men positivt är att vi bara behöver 1-2 dagars framförhållning så det borde ju påverka priset en del.

Brukar du boka restresor på sommaren??
    Ge mej lite ungefärliga priser!

• Svar på tråden Hur billiga restresor kan man hitta i sommar, tro?
  • mia maria

Förra sommaren vet jag att det var jättesvårt att få tag i restresor under mitten av sommaren! Billigast enligt min erfarenhet är under maj/början av juni. Då kan man resa riktigt billigt.
    Senare på sommaren kan det vara i princip omöjligt att hitta en billig resa för då är det mesta utsålt o inga s.k sista minuten finns.
    Just nu har ju resebolagen s.k sommarlovsrabatt o andra erbjudande. Ving har röda priser (rea) på många resor, o Apollo firar 25-års jubileum med barnpriser för 25:-!
    Fritidsresor har ICA-rabatter o även dem sommarlovsrabatt tror jag.

Det är ju bara anmälningsavgiften som ska betalas nu, resterande betalar man ju senare.

Mitt tips är att hålla utkik redan nu o jämföra priserna. Då ser ni åt vilket håll det går.

Hos Ving kan man förresten prenumerera på Sista minuten-resor på www.ving.se

• nmamma
    mia maria skrev 2011-03-25 11:14:03 följande:
    Förra sommaren vet jag att det var jättesvårt att få tag i restresor under mitten av sommaren! Billigast enligt min erfarenhet är under maj/början av juni. Då kan man resa riktigt billigt.
    Senare på sommaren kan det vara i princip omöjligt att hitta en billig resa för då är det mesta utsålt o inga s.k sista minuten finns.
    Just nu har ju resebolagen s.k sommarlovsrabatt o andra erbjudande. Ving har röda priser (rea) på många resor, o Apollo firar 25-års jubileum med barnpriser för 25:-!
    Fritidsresor har ICA-rabatter o även dem sommarlovsrabatt tror jag.

Det är ju bara anmälningsavgiften som ska betalas nu, resterande betalar man ju senare.

Mitt tips är att hålla utkik redan nu o jämföra priserna. Då ser ni åt vilket håll det går.

Hos Ving kan man förresten prenumerera på Sista minuten-resor på www.ving.se
    Tack så mycket för ditt utförliga svar! Ska genast in & kika på alternativen som finns redan nu..
Svar på tråden Hur billiga restresor kan man hitta i sommar, tro?