Gravidyoga i Stockholm?
Är det någon som har gått en bra kurs i gravidyoga i Stockholm som ni kan rekommendera? Gärna på Södermalm, eller på Kungsholmen.
Tack på förhand!
Är det någon som har gått en bra kurs i gravidyoga i Stockholm som ni kan rekommendera? Gärna på Södermalm, eller på Kungsholmen.
Tack på förhand!
Jag har gått på gravidyoga vid odenplan på www.yoga.se/stockholm/kurser/gravidyoga
Har ingenting att jämföra med men jag var väldigt nöjd och tror att jag kan ha nytta av en del saker inför förlossningen!
Ingen personlig erfarenhet men en kompis gick på gravidyoga via MamaMia som hon tyckte var bra (hon hade inte kört yoga tidigare) så du kan ju kolla deras hemida för att se om de har något som passar dig.
Jag har gått på gravidyoga på söder: http://www.estela.se/index.php
Är väldigt nöjd! Där får man en bok också med alla övningar och mer information. Den har även en kapitel som riktar sig till pappan. :)
Stort tack för tipsen!
Tänker gå den Marelis tipsar om:
www.yoga.se/stockholm/kurser/gravidyoga
Verkar bra. Tyvärr börjar den inte förrän i maj men jag kan yoga lite hemma tills dess :)
Jag skulle hålla mig borta från det stället (Skandinavisk Yoga), de verkar väldigt inne på ickevetenskapliga metoder. T.ex. hävdar de att de kan få ut "gallsten" med hjälp av olja och att deras tarmsköljning kan bota det mesta, vilket är rent kvacksalveri. De känns helt enkelt totalt oseriösa.
Har själv gått på vanlig yoga hos Atmajyoti, vid Odenplan. Det var bra tyckte jag. Vet att de har gravidyoga också. Hon som har det centret har dessutom skrivit en bok om gravidyoga.
Själv funderar jag på att gå SATS gravidyoga, mest för att det blir billigare om man redan har kort där. SATS-yoga känns inte helt seriöst i vanliga fall, egentligen tror jag att man ska hålla sig till riktiga yogacenter, men i gravidkurserna så har de hyrt in en instruktör som verkar mycket erfaren.