Inlägg från: Linnlimpan |Visa alla inlägg
  • Linnlimpan

Ekonomiassistent, program eller lösa kurser?

Jag läser administration med ekonomisk inriktning på nti- skolan. www.nti.se
    Den går att läsa på distans (vilket jag gör) och är 2 terminer.

• Linnlimpan
    Lifesgood skrev 2011-03-25 21:37:03 följande:
    Jaha ok, finns det hela utbildningar färdiga på nti-skolan? Jag vill gärna läsa eknomi med lite juridik, har sett att det finns en kurs som heter rättskunskap som jag gärna vill läsa. Kanske kan plocka ihop en ekonomiassistent-utbildning på nti då och lägga till lite fler kurser efter intresse. Kan väl aldrig skada att kunna lite juridik t.ex :)
    Ja, det är en färdig utbildning på 2 terminer. Det går att välja till rättskunskap på den utbildningen, byta en annan kurs mot denna. Jag bytte själv "Redovisning & beskattning" mot "Pedagogiskt ledarskap".
  • Linnlimpan

Jaså? Hm, jag började i augusti 2010, så det borde finnas en start i höst också?
    Det kanske inte har kommit upp än...
    Jag vet inte om de har gjort om så att den ska läsas både i skolan och på distans, men min utbildning har varit rent på distans förutom informationsträffar som man har fått säga till i förväg om man inte kunnat närvara på.
    Det har dock inte funkat toppen med bara distans, så det är möjligt att de vill att man har närlärande också. Håll utkik på NTI.se om de uppdaterar något, eller ring och fråga?

Svar på tråden Ekonomiassistent, program eller lösa kurser?