• puss

"Leka Gud"

det här uttalandet är rätt vanligt i vissa debatter och det intresserar mig. funkar det bara i vissa sammanhang? tydligen.

1. vad är att leka gud? det är att "sätta sig över naturens gång".  som tex att bögpar inte ska få barn. det är inte så "naturen menat".

2. varför ska man inte leka gud? vad är felet med att "sätta sig över naturen", om det nu är det man gör? ska man bara leva så som naturen menat, och hur är det? ska man acceptera en viss utveckling, vilket är naturligt, och i så fall, hur ska man bedöma vilken utveckling som är naturlig resp onaturlig?

ska man öht resonera om saken eller ska man avfärda uttrycket som ren idioti?

ska man operera, medicinera och förbättra saker,eller är det fel enligt denna definition, eftersom det innebär att leka gud?

up yours
  • Svar på tråden "Leka Gud"
  • Pickeli

Jag satte ett frö nyss, lekte jag Gud då?

• puss
    Pickeli skrev 2011-03-25 07:43:45 följande:
    Jag satte ett frö nyss, lekte jag Gud då?
    skulle fröt hamna där av sig själv? antagligen inte.
    du hädiska människa .
    up yours
  • Pickeli

Det blir helvetet för mig.

Okej jag sådde 2-3 frön, och det torde ju vara ännu värre.

• puss
    Pickeli skrev 2011-03-25 08:11:12 följande:
    Det blir helvetet för mig.

Okej jag sådde 2-3 frön, och det torde ju vara ännu värre.
    japp, you are banned.
    up yours
  • Oleanna

De som säger så kanske borde ta sig en funderare på att för 100 år sedan kunde vi inte transplantera organ, ge cellgift för cancer och dylikt.
    Jag kan "nästan" garantera att de på den tiden tyckte det var att " leka gud" att ens tänka på det.
    Utvecklingen går framåt. 

• puss
    Oleanna skrev 2011-03-25 08:14:45 följande:
    De som säger så kanske borde ta sig en funderare på att för 100 år sedan kunde vi inte transplantera organ, ge cellgift för cancer och dylikt.
    Jag kan "nästan" garantera att de på den tiden tyckte det var att " leka gud" att ens tänka på det.
    Utvecklingen går framåt. 
    ja..... resonemanget leder ju till de märkligaste aversioner.
    up yours
  • Oleanna

Förresten ang bögpar och barn så läste jag att svanar kan vara homosexuella med.
    Finns en bok med detta ämne.
    De hade lurat in en kvinnlig svan och den ena hade parat sig och när hon lade ägg så jagade de bort henne.
    Så naturen sköter det på sitt sätt medSkrattande 

• Oleanna

De kanske är elaka svanar, det tänkte jag inte på som ska raka vägen i helvetetDrömmer

• puss
    Oleanna skrev 2011-03-25 08:21:48 följande:
    De kanske är elaka svanar, det tänkte jag inte på som ska raka vägen i helvetetDrömmer
    de är inte elaka,de har bara Personlighet(eller hur fan det var)
    up yours
Svar på tråden "Leka Gud"