• Thereseprivat

Snygga amningsvänliga klänningar?

Hej

Någon som har bra tips på snygga amningsvänliga klänningar nu till vår/sommaren?

Hur gör ni andra som ammar - har ni alltid amningsvänliga tröjor eller kör ni på vanliga tröjor också?

Personligen tycker jag det är så böckigt att ha vanliga tröjor som man måste dra upp för att amma.

• Svar på tråden Snygga amningsvänliga klänningar?
  • Spexig

Jag kör vanliga tröjor, tycker inte det är bökigt att dra upp. Men är de bara tillräckligt urringade kan man ju dra ner istället. Amningströjor sittert så dåligt, tycker jag.

Klänningar som har knyt-halterneck funkar bra att amma i (bara att knyta upp o dra ner lite), och klänningar med tunnare axelband (krångla ur ena armen o dra ner), annars såna med knäppning fram. 

• Suneboll

Jag har haft amningsklänningar från BaraGlad o från Boob...tycker det är bökigt med vanliga kläder, dessutom blir jag jättevarm när jag ammar o vill inte ha lager på lager o att bara dra ner el upp o dra fram tutten passar inte i alla sammanhang ;0)

• hedviga

Vill också ha tips på en amningsvänlig klänning som passar på ett bröllop i juni. Har letat, men hittar ingen.

• merenwen

Hemma har jag oftast vanliga skjortor och blusar som man kan knäppa upp. Enklast så.
    Men ska jag amma bland folk föredrar jag amningstoppar och -tröjor. Helst från Boob. Jag har även två amningsklänningar från Boob. Funkar lysande. Glad

Svar på tråden Snygga amningsvänliga klänningar?