• Äldre 25 Mar 11:34
    36002 visningar
    17 svar
    17
    36002

    Råkade radera mail-ikonen på skrivbordet på min iPhone!

    Ja, jag råkade ta bort ikonen för mail längst ner på skrivbordet i min iPhone, och hittar inte hur jag får tillbaka den...nån som vet?


  • Svar på tråden Råkade radera mail-ikonen på skrivbordet på min iPhone!
  • Äldre 25 Mar 11:50
    #1

    Hej

    Du kanske får återställa den :(

  • Äldre 25 Mar 11:53
    #2

    Vad konstigt... Jag kan inte ens radera mailen. Du har inte bara råkat flytta den till en mapp?

  • Äldre 25 Mar 12:01
    #3

    OM jag återställer den, försvinner allt jag har lagt dit sen jag köpte den då? Bilder, appaar, kontakter osv?

    nä, jag tror jag raderat den....? vet inte vilken mapp den skulle hamnat i då...de som finns i närheten är "telefon", "meddelanden" och "safari", samt "kontakter", Hey Tell" och "Viber"...


  • Äldre 25 Mar 12:06
    #4

    Jag tror att allt försvinner ja...men det går väl att spara i iTunes? (har ärligt talat inte riktigt fattat hur det funkar)

    Men om jag håller på en ikon och telefonen hamnar i läget där jag kan flytta eller radera ikoner så kan jag bara flytta mailen, inte radera den. Samma sak med de andra apparna som fanns där från början.Konstigt...


    Då var man fru då!
  • Äldre 25 Mar 12:08
    #5

    Skumt. På min iphone går inte vissa ikoner att radera ens en gång...

    Men har du säkerhetskopierat den med itunes/datorn så finns det ju där. Bara synka iphonen med datorn

  • Äldre 25 Mar 12:14
    #6

    Som flera har påpekat innan så ska det inte ens gå att ta bort den så antingen har det blivit något fel eller också har du flyttat den.

    Lättaste sättet att kolla om den finns kvar är att helt enkelt söka i på hemskärmen, alltså där man kan söka appar/söka på internet/söka på Wikipedia. Snabbaste vägen dit är att på "första skärmen" (den man kommer till när man trycker på hemknappen) antingen dra åt vänster eller trycka en gång till på hemknappen. Skriv in "mail" där och om mailikonen inte kommer upp så är det något fel och du får plugga in telefonen till itunes och lägga över den igen. Om den kommer upp så finns den kvar på telefonen och då gäller det bara att hitta den.


    When you have eliminated all which is impossible, then whatever remains, however improbable, must be the truth.
  • Äldre 25 Mar 12:16
    #7

    De kanske de gör :( tycker det e jätte svårt och rörigt ibland att fatta skulle vatt enklare..

  • Äldre 25 Mar 12:21
    #8

    nä jag fattar inte alls vad som hände....men ikonen är borta, och det finns bara tre kvar i raden längst ner. ingen av de tre som är kvar går att radera märker jag nu....de har inget kryss i hörnan,,,,

    jag vet inte om jag har säkerhetskopierat telefonen med datorn...jag har precis kopplat ihop datorn med telefonen, men hittar inget som kan hjälpa mig....

    nån som vet vart man kan vända sig om man behöver hjälp med sin iphone?


  • Äldre 25 Mar 12:23
    #9
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-03-25 12:14:16 följande:
    Som flera har påpekat innan så ska det inte ens gå att ta bort den så antingen har det blivit något fel eller också har du flyttat den.

    Lättaste sättet att kolla om den finns kvar är att helt enkelt söka i på hemskärmen, alltså där man kan söka appar/söka på internet/söka på Wikipedia. Snabbaste vägen dit är att på "första skärmen" (den man kommer till när man trycker på hemknappen) antingen dra åt vänster eller trycka en gång till på hemknappen. Skriv in "mail" där och om mailikonen inte kommer upp så är det något fel och du får plugga in telefonen till itunes och lägga över den igen. Om den kommer upp så finns den kvar på telefonen och då gäller det bara att hitta den.
    den finns kvar! men hur gör jag för att få den till hemskärmen?
  • Äldre 25 Mar 12:25
    #10

    Något liknande hände mig en gång...några spel jag tagit hem försvann men jag kunde hitta dem när jag sökte efter dem. När jag tog hem en app nästa gång så dök alla som försvunnit upp igen! Testa med att plocka hem en gratisapp och se vad som händer.


    Då var man fru då!
  • Äldre 25 Mar 12:27
    #11
    salsajenny skrev 2011-03-25 12:23:21 följande:
    den finns kvar! men hur gör jag för att få den till hemskärmen?
    Först får du leta reda på den, sedan är det bara att dra den dit du vill ha den som när du flyttar ikoner i vanliga fall. Det kan givetvis ha hänt något som gör att den inte syns ändå (är begränsningar avstängda?) men det finns en chans att den ligger och gömmer sig i någon mapp.
    When you have eliminated all which is impossible, then whatever remains, however improbable, must be the truth.
  • Äldre 25 Mar 12:51
    #12
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-03-25 12:27:02 följande:
    Först får du leta reda på den, sedan är det bara att dra den dit du vill ha den som när du flyttar ikoner i vanliga fall. Det kan givetvis ha hänt något som gör att den inte syns ändå (är begränsningar avstängda?) men det finns en chans att den ligger och gömmer sig i någon mapp.
    men jag kan inte "dra" dit den? den hänger inte med från listan som kommer upp när jag söker på mail?
  • Äldre 25 Mar 12:56
    #13
    salsajenny skrev 2011-03-25 12:51:50 följande:
    men jag kan inte "dra" dit den? den hänger inte med från listan som kommer upp när jag söker på mail?
    Nej, det går nog inte. Det du måste göra är att leta reda på ikonen på hemskärmen, antingen ligger den på någon av flikarna, i en mapp eller också har den försvunnit av någon anledning.

    Det smidigaste sättet är nog att koppla in telefonen till itunes och kolla där, om du inte hittar den så använd säkerhetskopieringskopian för att lägga dit den.
    When you have eliminated all which is impossible, then whatever remains, however improbable, must be the truth.
  • Äldre 25 Mar 13:11
    #14
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-03-25 12:56:08 följande:
    Nej, det går nog inte. Det du måste göra är att leta reda på ikonen på hemskärmen, antingen ligger den på någon av flikarna, i en mapp eller också har den försvunnit av någon anledning.

    Det smidigaste sättet är nog att koppla in telefonen till itunes och kolla där, om du inte hittar den så använd säkerhetskopieringskopian för att lägga dit den.
    men var skulle den kunna gömma sig på hemskärmen? har kollat alla mappar som finns, och de andra ikonerna öppnar sig ju bara direkt...

    jag såg ikonen försvinna framför mina ögon när jag höll på att fippla med den i morse (nyvaken), man kan ju se hur den läggs i en ny mapp, men det såg jag alltså inte då. den försvann. men ändå finns ju mailkontot fortfarande kvar i telefonen, då jag hittar den när jag söker efter den?

    när jag kopplar ihop telefon och dator, måste jag göra nåt aktivt för att synkronisera dem båda då, eller gör de det själva?
  • Äldre 25 Mar 13:57
    #15

    så kan det gå när man jailbreakar

  • Äldre 25 Mar 17:31
    #16

    har inte en susning om vad jailbreaka är för nåt, men det blir säkert bra...

    ja, bra blev det till sist! jag var bara lite dum i huvudet....men tack för hjälpen iaf!

     (ikonen hade av nån ytterst märklig anledning hamnat på sista sidan, där den låg helt ensam. Jag vet ärligt talat inte hur fan den hamnade där, men där låg den och där hade jag alltså inte ens kollat...eftersom jag inte trodde jag hade en tredje sida....)


  • Äldre 26 Mar 07:11
    #17
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-03-25 13:57:39 följande:
    så kan det gå när man jailbreakar
    näe det gick, måste vara nån ny feature...
Svar på tråden Råkade radera mail-ikonen på skrivbordet på min iPhone!