• ruru

hur gå vidare med potträning?

MIn dotter är 2 år och går duktigt på pottan och kissar också i den. Hennes blöja är nästan alltid torr eftersom vi regelbundet går och kissar på pottan. Det är ju jättebra men hur går jag vidare härifrån? Hon säger aldrig själv om hon är kissnödig utan kissar då i blöjan. Ibland vill hon vara utan blöja men då verkar hon inte kunna hålla sig till nästa pottbesök utan det händer utan undantag en kissolycka på golvet då. Det gör inte mig någonting att hon har blöja men jag undrar i allmänhet hur man ska gå vidare för att bli blöjfri. Är det bara att ta bort blöjan eller skall jag vänta tills hon själv börjar be gå på pottan för att hon är kissnödig? 

• Svar på tråden hur gå vidare med potträning?
  • Golvmoppen

TS: Vänta lite till. Lättare på sommaren och då har hon hunnit bli ngr månader till.
    Föreslå att ni går oftare på pottan, så kanske hon kommer in i den rutinen.

• 201201232

Jag skulle ta bort blöjan för att komma vidare. Visst blir det en del nedkissade kläder, men det är ju lätt att tvätta.

• berenjena

Ta av blöjan och låt henne gå naken nedtill när man är hemma. Då märker de när kisset kommer och kan lära sig att kontrollera det. Har de blöja hinner kisset sugas upp så fort. Ser ingen anledning att ni ska vänta till sommaren, ni har ju redan kommit in i en bra rutin så det är lika bra att köra på. Min son är 1 år och 8 mån och har precis blivit torr.

• Eddam

Ta bort blöjan säger jag med! Iaf när ni är hemma så hon märker att det kommer kiss så hon kan koppla ihop det. Dagens blöjor är för torra trots att dom är fulla..

Klarar hon inte att hålla sig så sätt henne på toan oftare.

Svar på tråden hur gå vidare med potträning?