• Linnemo

Ensamstående, träna på gym?

Hej!

Jag tänkte börja träna nu när kroppen börjar ge efter för mina dåliga kostvanor.
    Just nu är jag arbetslös och ska börja plugga på distans.

Visst har jag rätt till mer än 25h barnomsorg som studerande?
    Kan jag träna medan sonen är på förskola?
    (Jag tror inte det dock)
    Jag har nämligen ingen hjälp med barnvakt och är annars heltidsförälder.

Jag undrar hur ni ensamstående föräldrar löser det med träning?

• Svar på tråden Ensamstående, träna på gym?
  • Pickeli

Du får inte gå och träna medan barnet är på fsk nej. De är inga barnvakter..

Men ett tips är att köpa kort på sats, de har barnpassning! :) fast det förutsätter ju att det finns där.. World Class har också barnpassning!

Har du ingen vän som kan tänka sig att ställa upp medn du tränar en stund?

• Mary Jo

Precis som ovan skriver så får du inte träna när barnet är på fsk..

Nu är inte jag ensamstående men min man jobbar väldigt dåliga tider och på gymmet jag går har dom barnpassning,inte så bra tider dock,men det funkar ibland. Eller så fixar jag nån som kan vara med henne en stund när jag tränar..

• Lönnsirap

Många gym har barnpassning!

Vissa aktiviteter kan man faktiskt göra hemma när barnet leker... typ yoga.. och träning med DVD, eller hemmamaskiner.
    Sen finns det ju t.o.m på vissa ställten, typ mer informella gym dit barn faktiskt kan få vara med.
    För att inte tala om vissa föreningar som har familjeträning...

• Elektra82

Hahaha, får och får... Studerar du på heltid så har du rätt till barnomsorg på heltid! Om du sedan väljer att gå och träna en timme medan ditt barn är på dagis och plugga en timme på kvällen istället så är det naturligtvis helt ok. Det är ingen som kommer att kontrollera hur du väljer att disponera din tid. Annars skulle det ju vara förbjudet att t ex träna på lunchen när man jobbbar. Det vore ju helt befängt. Som ensamstående får man pussla så gott man kan. Gym med barnpassning är ett jättebra tips, då kan du ju träna på helgen också. Min dotter älskar "miniSATS". :) (Jag tränar dock även när hon är på dagis på vardagar - och pluggar till läkare på heltid)

Svar på tråden Ensamstående, träna på gym?