• Equal

Vart finner jag fickkläder med Bamse?

Min dotter gillar Bamse! Hon gillar även rosa! Kombinationen går tydligen inte! Jag finner bara rosa kläder med Bamses dotter på, Bamses fru, Katten Jansson och Nina kanin..

Jag ljög en smula nu, det finns en t-shirt på Lindex med Bamse på. Men klänningar? Leggings? Kjolar?

Det är inte meningen att man som tjej ska gilla själva Bamse eller?

Kanske det är jag som är blind och inte ser alla kläderna med just Bamse på, men kanske ni har sett dem?

Kan ni tipsa mig då?

• Svar på tråden Vart finner jag fickkläder med Bamse?
  • Jenny26

Lindex är dom som har rättigheter att sälja Bamsekläder, så det lär nog bli svårt att hitta kläder på andra ställen tyvärr =(

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Equal

Jenny, attans skit då Men varför får man inte gilla själva Bamse som tjej då? Ungefär som det är svårt att finna killkläder med Pippi på. Då ska man ha Kling och Klang istället.

• Jenny26

Håller med dig, tråkigt med Bamse =(

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • augustisten

Ja du. Lindex har tydligen den bestämda uppfattningen att barn bara kan ha figurer av sitt eget kön på kläder. Men flickor kan faktiskt få ha pojkar om de är i en romantisk situation med någon av honkön... Se om du kanske kan hitta något där han kramar Brumelisa.

Till min pojke har jag försökt hitta något utan puffärm med Lilla My på. Tunikor, rosa och lila är helt okej, men puff och volanger vill jag inte ha - och då går det visst inte. Han får börja gilla Stinky istället. Eller Bamse och blått och grönt då (han hade också hellre haft en Bamse-tröja i rosa).

• älskarlivet81
    augustisten skrev 2011-03-25 14:30:25 följande:
    Ja du. Lindex har tydligen den bestämda uppfattningen att barn bara kan ha figurer av sitt eget kön på kläder. Men flickor kan faktiskt få ha pojkar om de är i en romantisk situation med någon av honkön... Se om du kanske kan hitta något där han kramar Brumelisa.

Till min pojke har jag försökt hitta något utan puffärm med Lilla My på. Tunikor, rosa och lila är helt okej, men puff och volanger vill jag inte ha - och då går det visst inte. Han får börja gilla Stinky istället. Eller Bamse och blått och grönt då (han hade också hellre haft en Bamse-tröja i rosa).
    Vi har faktiskt en body med lilla My som inte har puffärmar :)
  • pluvdo

Testa skriva till Lindex och säg att du gärna skulle se lite "tjejkläder" med Bamse på? :)

• älskarlivet81

Men kan inte din dotter ha en blå body med Bamse då? Min dotter har en sådan, en som inte finns i sortimentet längre och den är jättefin :)

Svar på tråden Vart finner jag fickkläder med Bamse?