Anonym (Ögonmigrän?) skrev 2011-03-25 16:15:51 följande:
Var det bara synbortfall eller hade du flimmer för ögonen också? Huvudvärk? Som Pling säger kan man få synrubbningar i samband med migrän. Och det finns också något som brukar kallas ögonmigrän. Då påverkas bara synen av migränanfallet, men man får inte huvudvärk eller illamående som annars är vanligt vid migrän. Ett anfall brukar hålla i omkring 15-30 minuter och sen klinga av. Efteråt kan ögonen kännas väldigt ansträngda. För mig brukar det börja med flimmer följt av en känsla av att allt mörknar. Periferiseendet försvinner helt och jag kan bara se rakt fram. Försöker jag läsa upplever jag att bokstäver faller bort och jag kan inte se hela ordbilden. Det triggas ofta av att jag är stressad, suttit mycket vid dator eller blir bländad. Surfa lite på ögonmigrän och se om du känner igen symptomen. Men det är bra att du gör en utredning hur som helst för säkerhets skull och utesluter allvarliga saker.
Jag kan ha som flimmer framför ögonen ibland utan att ha ont i ögonen. När det där flimmret kommer så är det svårt att se riktigt.
Så man bör alltså kolla upp det?
Jag har tänkt att eftersom det ju försvinner efter ett tag så har jag tänkt att det nog ska vara så efterspm jag är närsynt ...

Lite rädd för att söka läkare och dom ska hålla på och kolla upp saker.
Speciellt om dom gör en röntgen på hjärnan, då min pappa dog av en hjärntumör för ett par år sedan :-/