• Anonym

Sjukt svårt att fatta beslut

Jag har med tiden fått sjukt svårt att fatta beslut. Även små grejer blir nästan övermäktiga för mig. Skulle tex klippa mig och har funderat på saken i två månader. Två j*kla månader! Får sån ångest över allt. Min man har börjat reagera på det här för jag tar upp samma sak om och om igen.

Nån som känner igen sig? Vad kan man göra åt saken? Min man måste ta alla beslut åt mig numera. Vad vi ska göra på helgen, vad vi ska äta... allt!

• Svar på tråden Sjukt svårt att fatta beslut
  • Anonym

Jag har samma problem med att fatta beslut, har en djup depression. Det är riktigt gräsligt jobbigt

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-25 18:12:59 följande:
    Jag har samma problem med att fatta beslut, har en djup depression. Det är riktigt gräsligt jobbigt
    Ja visst är det jobbigt Varenda grej blir så himla stor. Jag har också depression, men har ätit citalopram några veckor nu och börjar långsamt komma upp från den. Äter du medicin? Men det här med besluten har blivit värre senare tid och jag känner mig helt beroende av min man.
  • Pinklady78

Jo jag har svårt att ta beslut. Kan vara stora eller små saker. Jag tänker alltid på att den andra saken kan vara bättre. Eller som du säger klippa sig. Tänk om den andra frisyren är bättre än den jag tänkte på först eller om ingen skall tycka om mig i den nya frisyren osv.

• Anonym (Vel-fia)

Jag med! Jag har lidit av depression och personlighetsproblematik fram och tillbaka i över 10 år nu. Jag har sjukt svårt att ta beslut om allt. Är det riktigt illa kan jag börja gråta i affären då jag inte vet vilken juice jag ska köpa.
    Varje lite större beslut ältas i dagar, veckor med total beslutsångest och velande. Ofta får jag lite ångest efter beslutet är gjort - tänk om jag valt fel...
    Problemet verkar dessvärre växa - breder ut sig på fler och fler områden.
    Det är ur-jobbigt! Tar så mycket kraft. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-25 19:44:57 följande:
    Ja visst är det jobbigt Varenda grej blir så himla stor. Jag har också depression, men har ätit citalopram några veckor nu och börjar långsamt komma upp från den. Äter du medicin? Men det här med besluten har blivit värre senare tid och jag känner mig helt beroende av min man.
    jo jag äter medicin och har testat flera stycken. Har haft flera depressioner under livet och vissa mediciner har hjälpt mig mycket men det har tagit tid... I början har det alltid blivit värre för att sedan bli sakta bättre o bättre. Var medicinfri några år och hade inga depressionssymtom alls. Denna gång är det så mycket svårare och medicinen som tidigare hjälpt mig funkar inte men ska börja med en ny nästa vecka efter att ha satt ut den jag har nu.
    Det är hemskt att vara så beroende av någon som man blir men vi måste försöka våga tro att det blir bättre....

Kram
  • Anonym
    Anonym (Vel-fia) skrev 2011-03-25 19:55:48 följande:
    Jag med! Jag har lidit av depression och personlighetsproblematik fram och tillbaka i över 10 år nu. Jag har sjukt svårt att ta beslut om allt. Är det riktigt illa kan jag börja gråta i affären då jag inte vet vilken juice jag ska köpa.
    Varje lite större beslut ältas i dagar, veckor med total beslutsångest och velande. Ofta får jag lite ångest efter beslutet är gjort - tänk om jag valt fel...
    Problemet verkar dessvärre växa - breder ut sig på fler och fler områden.
    Det är ur-jobbigt! Tar så mycket kraft. 
    Gud vad jag känner igen mig. Jag kan också gråta för att jag inte vet vilken mat jag ska köpa tex. Helt sjukt ju. Vet inte vad jag ska göra för att stoppa den här spiralen för det tar ju precis som du säger så otroligt mycket kraft.
Svar på tråden Sjukt svårt att fatta beslut