• Wry

Kax skaljacka, gillar du den?

Var inne på Kapp Ahl idag och kollade på en Kax jacka: www.kappahl.com/misc/ProductDetails/

Den verkade ju fin och bra, förutom det där läskiga plastspännet vid ärmsluten, som var hårt och otympligt. Jag är van vid att den där detaljen är i tyg, tyckte att det verkade obekvämt, vilket jag inte önskar i en barnjacka.

Ni som köpt sån jacka, stör jag mig i onödan? Hur tycker ni att "spännet" funkar? Övriga synpunkter på jackan?

• Svar på tråden Kax skaljacka, gillar du den?
  • haberg

Köpte en sån idag, så hoppas den är bra! Plastspännet var lite märkligt, men störde inte mitt barn när jackan provades iaf : )

• 201201232

Jag tyckte nog att Lindex Fix kändes som mer jacka för pengarna. 

• Catti41

Köpte en sån för nån vecka sedan att ha som reservjacka och vi har testkört den en del i helgen. Den tål iaf att man häller ut en halv termos med varm choklad på den... Den är bra, och eftersom vi hade en rabattkupong så var den billig. Och efter tvätt kunde man inte se spår av varm choklad... :) De där spännena störde inte min son på nåt sätt. Dessutom var den fin och röd, den vi köpte, och grabben syns bra när han grejjar i skogen!

• Catti41

Jag funderar t o m på om byxorna finns i rött, för i så fall tänker jag nog köpa dem också. Ett billigt alternativ till de skalkläder han redan har, som inte funkar i störtregn eftersom det bara är 5000 i vattenpelare, men som funkar bra ute i skogen en lite halvfuktig vårdag t ex. Men byxorna kanske inte fanns i rött, jag minns inte, det kan ha varit därför jag inte köpte dem från början.

• Wry
    201201232 skrev 2011-03-27 20:20:18 följande:
    Jag tyckte nog att Lindex Fix kändes som mer jacka för pengarna. 
    Jag har kollat på Lindex fix, antar att det är den här du menar?
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=11772124&path=3403475;3215210;3232580;3527905;111370;1357363

Tycker dock att färgvalet är minst sagt tunnt. Hade den jackan funnits i rött eller grönt hade jag inte tvekat, men Kax finns ju in rött och är rätt fin, enligt min smak.

Cat36: jag har för mig att byxan inte finns i rött, tyvärr. Blått svart och rosa, bara.
  • 201201232
    Wry skrev 2011-03-28 13:50:18 följande:
    Jag har kollat på Lindex fix, antar att det är den här du menar?
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=117...

Tycker dock att färgvalet är minst sagt tunnt. Hade den jackan funnits i rött eller grönt hade jag inte tvekat, men Kax finns ju in rött och är rätt fin, enligt min smak.

Cat36: jag har för mig att byxan inte finns i rött, tyvärr. Blått svart och rosa, bara.
    Det är sant. Jag valde bort Kax för att den kändes trist vid ärmsluten och jag gillade helt enkelt Fix bättre. Men jag tror att båda jackorna är bra. 
  • SmillaMilla

Jag har köpt dessa jackor i år. Den rosa och den blå. 

Har innan haft pop men kände att dessa var likvärdiga. Hoppas att jag blir nöjd. För snygga är de tycker jag. Min dotter har inte klagat på något spänna än, hon älskar den. Men tar egentligen hellre på sig sin molo softshell.  

Svar på tråden Kax skaljacka, gillar du den?