Inlägg från: P i x i e |Visa alla inlägg
  • P i x i e

Kläder för LÅNGA människor??!!

Japp, nu försöker jag igen, jag vill ha tips på vart jag kan hitta snygga kläder som passar.
    Och ursäktar mig ''Jag hitta jättelånga byxor på bla bla bla, jag är 170 och dom var till och med för långa för mig'' men NEJ, det är inte långt nog.
    Jag är 186cm lång, jag väger normalt runt 65-70kg.. mina ben är jättelånga, 90 cm innerbens mått.

Jag vill inte behöva gå i kläder jag känner sådär inför.. Jag vill ha snygga kläder, det gör inget om jag behöver betala 2000:- för ett par Jeans... jag har lagt betydligt mer!
    Jag vill hitta snygga jackor/kappor/tröjor som jag inte behöver gå upp 1-3 storlekar för att de skall passa i längd och skärning för att istället gå runt i ett tält.
    Jag DRÖMER om att hitta en snygg Maxikläning som går i golvet och inte slutar halvägs på vaden.

Just nu lever jag i en mardröm då jag är gravid och inte känner att jag har något fint alls att ta på mig, jag vill inte gå en graviditet till i leggings och nån-tunika-från-gina... Jag vill vara snygg å fräch så jag kan känna mig snygg å fräch.
    Och som sagt... just nu drömer jag mer än någonsin att hitta en fin maxikläning (eller flera för den sakens skull) att tillbringa våren och sommaren i... en snygg kort jeansjacka till det hade inte varit fel heller.

BTW så bor jag en bit norr om Göteborg, så tipps på affärer där eller i närheten är ett plus.

(ursäktar eventuella stavfel, jag är dyslektiker och mitt stavningsprogram har ballat ur i fierfox)

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Svar på tråden Kläder för LÅNGA människor??!!
  • P i x i e

Kan ju ge lite egna tips jag redan vet om.
    Top shop har långa jeans - synd att deras butik i GBG har blivit skit dock.
    G-star har en collection designad av Liv Tyler, skitsnygga jeans som är långa (har ett par=)
    Vet att jag provat långa grejer på MANGO, skall dit i veckan och testa lite klänningar.
    JC har 36 längd på sina crocker... inte världssnygga, men helt ok och billiga.

I vanliga fall är ju då jeans inga större problem, men nu när jag är gravid är det ett problem.
    Men nu och i vanliga fall är överdelar ett problem.

• P i x i e

Jo MQ har ibland, iaf märkes jeans som G-star och JC har jag köpt på i 30"36" :)

• P i x i e

Någon?

• P i x i e

Tack astalacasta... skall kollas upp.
    Någon som vet svenska sidor eller helst fysiska affärer?

• P i x i e

Vist, jag är berädd att handla online.. bara det att man inte vet hur det sitter och att skicka tillbaka till utlandet känns sådär..
    Uch vad jag inte gillar att vara så lång... och människor som inte alls har förståelse för det.
    Jag vill kunna gå i snygga kläder för ursäktar, men endel kläder online är lite för 'mogna' i stilen.
    och vill inte ha kapri och vadlånga klänningar.. vill vara snygg, å ha kläder som passar..

förlåt om jag låter väldigt negativ..men just nu är jag gravid med..det underlättar inte!

Svar på tråden Kläder för LÅNGA människor??!!