• metallic

skalbyxor till 2-åring-> pop ,troll, helly hansen?

Ska köpa skalbyxor till min 2-åring och vill ha sköna, vattentäta och med bra andningsförmåga?!
    Är det bäst med eller utan hängslen till en 2-åring??

Ge mig tips och råd om vilka ni tycker är bäst till en 2-åring!

Hoppas på många svar och synpunkter =)

• Svar på tråden skalbyxor till 2-åring-> pop ,troll, helly hansen?
  • Lantani

Vi kör på pops med hängslen, tycker de är suveräna, tror dock att det gått precis lika bra utan hängslen.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Suri

Reimas, med hängslen tycker jag är bäst!

• metallic

ja, det blir nog med hängslen, så slipper hon att dom glider ner och att hon får häng, jobbigt att leka med det kanske =)

Men jag vill ha mer tips!!!
    Vilka tycker du är dom mjukaste men ändå vattentäta och med god andningsförmåga??
    Ge mig era erfarenheter =)

• Tessie2022

Tycker pops och reimas skalbyxor är bäst!
    Om man använder hängslena eller ej beror ju lite på hur barnet är byggd. Jag har plockat bort hängslena och aldrig använt dem till något av mina 2 barn. Men båda har varit runda i hullet och byxorna har suttit uppe perfekt utan - så då är hängslena bara ivägen känns det som.. Men vill man inte ha hängslena så är det ju bara att ta av dem (i alla fall på pops skalbyxor, då tar man av hela spännet med så det blir inte obekvämt mm).

• lilja87

Kan säga att Helly Hansens ytterkläder är suveräna. Jag använder enbart detta märket.

• alvide

Dom bästa tycker jag är Isbjörns skalbyxor då de är väldigt hållbara för krypning på asfalt och åka man kan åka rutschkana på klippor. De har en vattenpelare på 20000 och andas lika bra, dock är de dyra som kostar 995-1095 kr.
    De prisvärdaste är årets modell av Helly Hansen (Helly Tech XP) med 15000 i vattenpelare andas lika bra som kostar 399 kr. Se till att det inte är fjolårets modell (Helly Tech) med 5000 vattenpelare. Helly Hansens skalbyxor är inte förstärkta i rumpan så jag vet inte hur mycket rutschkaneåkning de tål.

• metallic
    alvide skrev 2011-03-27 21:04:18 följande:
    Dom bästa tycker jag är Isbjörns skalbyxor då de är väldigt hållbara för krypning på asfalt och åka man kan åka rutschkana på klippor. De har en vattenpelare på 20000 och andas lika bra, dock är de dyra som kostar 995-1095 kr.
    De prisvärdaste är årets modell av Helly Hansen (Helly Tech XP) med 15000 i vattenpelare andas lika bra som kostar 399 kr. Se till att det inte är fjolårets modell (Helly Tech) med 5000 vattenpelare. Helly Hansens skalbyxor är inte förstärkta i rumpan så jag vet inte hur mycket rutschkaneåkning de tål.
    Min dotter är ganska lugn och tycker mest om att sitta i sandlådan eller hoppa i vattenpölar =) så tror inte dom behöver vara jätte slitstarka.
    Du vet inte från vilken storlek nya helly hansen finns från? var inne på en sida och skulle titta på dom, men där fanns dom bara i lite större storlekar.
  • alvide
    metallic skrev 2011-03-29 07:39:20 följande:
    Min dotter är ganska lugn och tycker mest om att sitta i sandlådan eller hoppa i vattenpölar =) så tror inte dom behöver vara jätte slitstarka.
    Du vet inte från vilken storlek nya helly hansen finns från? var inne på en sida och skulle titta på dom, men där fanns dom bara i lite större storlekar.
    Helly Hansen är från storlek 86. De är tunna och smidiga så det gör inget om det är lite stora i början. Dock får de inte vara alltför stora i midjan då de inte har hängslen.
    Behöver du mindre storlek så kostar ju POP:s babyskalbyxa bara 445 kr och finns från str 74. Vattentäthet är 10000 vattenpelare (lite mindre alltså) och andning ligger på minst 5000.
    Tänk på att de ska vara tillräckligt långa i benen även när de sitter i gunga t ex.
    Jag vet inte hur lång din 2-åring är men jag skulle välja närmaste storleken uppåt efter ditt barns längd.
  • metallic
    alvide skrev 2011-03-29 09:23:16 följande:
    Helly Hansen är från storlek 86. De är tunna och smidiga så det gör inget om det är lite stora i början. Dock får de inte vara alltför stora i midjan då de inte har hängslen.
    Behöver du mindre storlek så kostar ju POP:s babyskalbyxa bara 445 kr och finns från str 74. Vattentäthet är 10000 vattenpelare (lite mindre alltså) och andning ligger på minst 5000.
    Tänk på att de ska vara tillräckligt långa i benen även när de sitter i gunga t ex.
    Jag vet inte hur lång din 2-åring är men jag skulle välja närmaste storleken uppåt efter ditt barns längd.
    Ok. tack så mycket! hon har storlek 86. Får fundara lite på om det blir helly hansen eller POP´s med hängslen.
  • MIC

Vi har testat Lindex vanliga, Everest och PoP. Är nu inne på mitt tredje par PoP till sonen så jag hade sagt PoP helt klart. Hängslena är guld värda när de är små

Isak - min solstråle - 080701
  • yodi

här hemma kör vi med didriksons, jag är väldigt nöjd med dom.

ena stället är ine på sin fjärde sesong nu och fungerar fortfarande lika bra som när jag köpte det.

( jag har tre flickor, så dom ygre har fått ärva)

• metallic

jag köpte helly hansen, dom är verkligen mjuka och tunna men jag saknar hängslena då dom gärna glider ner lite på min tjej.

Vill tacka för alla råden jag fått!!

• Indianica

När jag var liten hade jag alltid hängslen man köpte separat och knäppt fast på mina byxor, men det kanske inte går att få tag på numera?

Svar på tråden skalbyxor till 2-åring-> pop ,troll, helly hansen?