• Anonym (tjock)

Ni som är överviktiga, när kom bebismagen?

Jag har ett BMI på 31, jag är 162 lång och väger 80 kg. Jag undrar bara ni andra (försföderskor främst) som var överviktiga och blev gravida, när syntes magen på er? Visst är man svullen och så, men jag tycker mest jag ser fet ut. Kräks

Vecka 14 nu.

• Svar på tråden Ni som är överviktiga, när kom bebismagen?
  • Anonym (Tjockis)

Det undrar jag med. Är också i vecka 14 första barnet. På mej syns inget än. men är större än ts.

• Nessie99

Jag är nära dig TS, i vikt och längd. Är i v.13 nu, men syns inte då jag hade mage redan innan. Trots det, måste jag nog säga att även för oss lite större, beror nog kroppsformen och formen på bebissäcken såattsäga, mycket på när man först syns. En del bebisar växer mer inåt än utåt i kroppen och har man stor byst kan man nog gömma en mage längre. För mig blir det nog i juni, när det är svårare att dölja med stora tröjor...

• Karo Lina

Jag hade tänkt att starta en tråd med precis samma fråga, har också BMI 31-32 och är 165cm lång. Ät gravid i v12 och inget syns än. Ska på bröllop i sommar i v26. Undrar så hur stor magen kommer vara och hur stor klänning man bör köpa.

• Anonym (Tjockis)
    Karo Lina skrev 2011-03-26 17:33:01 följande:
    Jag hade tänkt att starta en tråd med precis samma fråga, har också BMI 31-32 och är 165cm lång. Ät gravid i v12 och inget syns än. Ska på bröllop i sommar i v26. Undrar så hur stor magen kommer vara och hur stor klänning man bör köpa.
    Jag skulle vänta med att köpa klänning tills ett par veckor innan det är dax. :)
  • Mia386

Här var jag i vecka 26 (25+0) Men köp en klänning när du närmar dig. Och köp även skor då, eftersom du vet inte om du svullnar o så... 

Anna-Lucia 25/11-10 <3 mia386.blogspot.com/
  • Anonym (tjock)

Åh vilka fina magar, längtar längtar sååå tills det syns.. just nu är jag inne i de där spökveckorna så man känner ju sig inte gravid för fem öre! Så med mage skulle de kännas mer verkligt...

• Mia386
    Anonym (tjock) skrev 2011-03-27 01:36:29 följande:
    Åh vilka fina magar, längtar längtar sååå tills det syns.. just nu är jag inne i de där spökveckorna så man känner ju sig inte gravid för fem öre! Så med mage skulle de kännas mer verkligt...
    det kommer...   du kommer ha så mycket mage att du kommer tröttna på den
    Anna-Lucia 25/11-10 <3 mia386.blogspot.com/
  • Sara 86

Spännande. Är själv i v8 nu och inte märks det ngt. är bara fet typ haha.. okej byxorna kan jag inte knäppa eller jo kan kan jag men fy vad ont det gör då det trycker väldigt mkt..

Svar på tråden Ni som är överviktiga, när kom bebismagen?