Ångest över sonens kommande ettårskalas...
Nästa lördag skall sonen firas här hemma och jag har bjudit lite av mina vänner, varav tre har barn. Hittills vet jag dock bara att tre stycken kommer. (Ytterligare tre har sagt kanske och fyra har inte svarat än.)
Nu är det så att jag aldrig har hållt i något kalas eller i någon fest (jag själv har inte haft födelsedagskalas sedan jag fyllde 9), så jag har sådan ångest nu för jag vet inte hur jag skall göra. Jag är så rädd för att folk skall tycka kalaset är skittråkigt eftersom man inte direkt gör något på ett kalas för en ettåring.
Sedan är jag en sådan person som egentligen hellre umgås två och två och nu har jag som sagt bjudit flera personer. De personerna är dessutom sådana som inte känner varandra så då känns det som att jag kommer behöva underhålla allihop samtidigt eller något.
Fy, jag tycker verkligen detta är jättejobbigt. Ligger vaken på nätterna och funderar på hur jag skall underhålla folk och vad jag skall bjuda på och så.
Vad tycker ni, vad skall man bjuda på? Finns det något underhållande man kan syssla med som är roligt för barn och vuxna? Kanske gå ut och blåsa såpbubblor eller något? Eller nä, jag vet inte.
De andra barnen som är bjudna är 1, 2 och 2½ år gamla.
Jag har bara varit på ett tvåårskalas och då var det så mycket liv och rörelse eftersom den pojkens mamma är så social av sig att jag fick, om möjligt, ännu mer ångest inför min sons kalas...
Snälla ge mig råd och lite lugnande ord. Hur har det varit på ettårskalas ni varit på?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-26 16:28
Det jag främst oroar mig för är inte att barnen skall ha tråkigt, utan att de vuxna skall ha det. Av de bjudna är det bara hälften som har egna barn. De som har barn kommer säkert ha trevligt oavsett, men jag är rädd för att de barnlösa kommer bli uttråkade.