Inlägg från: iii |Visa alla inlägg
  • iii

Min valp på 5 månader dreglar jättemycket! Hjäälp!

Hur länge har han dregglat? Om detta också kommit efter foderbytet skulle jag misstänka att han är överkänslig mot något i fodret. Speciellt om han mår bättre efter att han kräkts.

• iii
    Clara98 skrev 2011-03-26 20:11:11 följande:
    I två timmar ungefär. Förut var det mycket värre. Det droppade konstant...
    Ja, så kan det vara. Vi ska köpa nytt foder så fort vi bara kan!
    Min hund fick liknande symptom. Han åt sin mat, efter några timmar blev han dålig, och när han kräktes blev han snabbt bättre tills nästa gång han skulle äta. Då var det ganska tydligt att det var maten som utlöste det.

Köp ett foder som är anpassat till känsliga hundar. Hoppas det kommer hjälpa.
  • iii
    Clara98 skrev 2011-03-26 20:16:54 följande:
    Vi har redan tittat på ett som vi ska köpa. Tyvärr är det en aning dyrare, så vi hade inte råd med att köpa det då, men antagligen ska vi köpa det på måndag eller tisdag.
    Fram till dess så kanske du kan ge hunden något annat, tex kokt ris, kokt kyckling eller annat som är milt till magen. Det klarar valpen sig på fram tills måndag. Det känns inte så bra att fortsätta ge den något som den reagerar på. Vill det sig illa så kan det bli en ännu större reaktion nästa gång den äter det. Om det är kyckling i fodert så kanske du inte ska ge kokt kyckling ifall det skulle vara det han reagerar på, men i annat fall tycker jag du kan köra på det. Om hunden inte blir bättre när du slutat ge detta fodert så måste du såklart ta honom till veterinären.
Svar på tråden Min valp på 5 månader dreglar jättemycket! Hjäälp!