Vilken ålder åker ett barn 3-hjuling?
Vi funderar på att köpa en 3-hjuling till vår 2-åring, är det för tidigt tro? När börjar barn åka 3-hjulingar?
Vi funderar på att köpa en 3-hjuling till vår 2-åring, är det för tidigt tro? När börjar barn åka 3-hjulingar?
När de börjar försöka är väl runt 1-2 år. När de får riktig häng på det är de nästan för stora för att få plats
dottern fick en i 2års present o de funnkar jätte bra :)
Så fort de når ned med tårna till pedalena. Ibland tidigare :)
Mina barn har börjat med trehjuling när de har varit 1½ år, men då har de mest sparkat sig fram med den.
1 1/2 år-2 1/2 år.
Jag tog fram 3-hjulingen till min yngsta i somras, han var då ca 2,5 år. Men han är så lång, så det funkade inge bra eftersom knäna nästan tog i styret
47705: våra har fått en sk. springcykel då de varit runt 2 172 år,så lär dom sig hålla balansen mm.
Vår dotter började förra hösten, då var hon ca 1 år och 8 mån. Det tog ett tag innan hon kom på hur man skulle göra...men sen gick det fort och nu är det dags att byta till en vanlig med stödhjul.
Vår dotter fick en trehjuling förra året var då två år men hon är liten och fixade den inte i år hoppas jag hon kan fixa det.
Runt ett år fick mina trehjuling. Runt 2.5 började vi med vanlig cykel.