• mother2

en typ lås för sladden till tvättmaskinen??

Hej, någon som vet om det går att köpa en typ lås som kan sättas på sladden till tvättmaskinen, så att det inte kan användas av andra? Är trött på att dela mina tvättmaskiner med övriga hyresgäster i den privata förening där jag bor. Detta är trädje tvättmaskinen jag köper på 10 år, ensam stått för kostnad och transport. Ingen vill vara med på att projsa men alla vill tvätta, när maskinen gått sönder igen är det ingen som tar initiativ, bara väntar på att jag ska ställa en ny maskin som gemensamt saka användas. Köpte sprillans ny maskin i går och jag tänker använda den ensam! Någon som vet vart man kan köpa ett lås som passar till sladden??

• Svar på tråden en typ lås för sladden till tvättmaskinen??
  • Cia o krabaten

Kan du inte ta med dig slangen därifrån?
    Den som går mellan maskin och vatten? 

• mother2

hmm....det blir lite krångligt måste monteras av med skiftnyckel bakom varje gång. Maskinen står i vater och är ganska så tung. Jag använder maskinen 3-4 gr. pr. vecka, står i  den gemensamma källaren där alla ska ställa sina maskiner egentligen, fast det har alltid bara varit mina maskiner som stått där....kan inte tro annat än att det finns att köpa någon manik man kan fästa på själva kontakten. Egentligen borde det räcka att man säger till som jag sagt nu att denna maskin vill jag ha för mig själv-men riktigt så funkar det inte bland mina grannar tyvärr-synd!

• casca

Har du ett eget vägguttag till din maskin? finns vägguttag med låsbara lock. 

• vap

Om du har en bostadsrätt finns det väl inget som hindrar dig att ha maskinen i din lägenhet. Eller har jag missat något?

• mother2

Tack för svar! Den från Biltema skulle nog inte funka där jag bor tyvärr, dessa som bor här är mer påhittiga änn som så. När det gäller låsbart lock så tack så mycket, det var faktisk ett lock som går låsa el- brytaren på  så i dag ska jag åka köpa ett lås som passar. (det var ganska trångt där).

Jag har en hyresrätt i en gammal villa, där det inte finns uttag för att ha tvätt maskin men nästa gång min far kommer på besök ska han fixa det. Den gemensamma tvättstugan är menat för att vi hyresägster ska sätta våra egna maskiner där, antigen som vi köpt tillsammans eller var för oss. Nu blev det var för oss eftersom jag ensam alltid stått för kostand/tranpsort/underhåll- finns ingen aneldning att de ska tvätta på mig längre...!!!

• Hallonbarn
    mother2 skrev 2011-03-30 08:49:38 följande:
    Tack för svar! Den från Biltema skulle nog inte funka där jag bor tyvärr, dessa som bor här är mer påhittiga änn som så. När det gäller låsbart lock så tack så mycket, det var faktisk ett lock som går låsa el- brytaren på  så i dag ska jag åka köpa ett lås som passar. (det var ganska trångt där).

Jag har en hyresrätt i en gammal villa, där det inte finns uttag för att ha tvätt maskin men nästa gång min far kommer på besök ska han fixa det. Den gemensamma tvättstugan är menat för att vi hyresägster ska sätta våra egna maskiner där, antigen som vi köpt tillsammans eller var för oss. Nu blev det var för oss eftersom jag ensam alltid stått för kostand/tranpsort/underhåll- finns ingen aneldning att de ska tvätta på mig längre...!!!
    Kan du inte ta ur tvättmedels facket? Då borde väl ingen kunna tvätta om inte det finns flera samma maskiner de vill säga. 
  • mother2

om man tvättar med tvättboll så behövs inget fack, jag använder det aldrig sjlv.men tack har tänkt på det!

• Hallonbarn
    mother2 skrev 2011-03-30 16:10:31 följande:
    om man tvättar med tvättboll så behövs inget fack, jag använder det aldrig sjlv.men tack har tänkt på det!
    Aha, då har jag lärt mig nått nytt idag Men åker det inte vatten ut ur tvättmedels facket då? Alltså om man tar bort den?

Hoppas du kommer på en lösning.:)
  • Brittan

Köp en kedja som du drar runt tvättmaskinen och har över dörren på maskinen och använder hänglås på kejan.

Svar på tråden en typ lås för sladden till tvättmaskinen??