• Annika1981

Tips på extrajobb för en mammaledig

Hej,
    Jag har turen att ha en underbar liten pojke på strax över ett halvår. Efter sommaren kommer vi inte ha många föräldradagar kvar att ta ut vilket känns jätte jobbigt. Jag vill nämligen inte att vår lilla pojke ska börja förskolan då han är ett år. Han känns för liten... Om jag får bestämma så vill jag helst att han ska börja förskolan först då han är 2 år men tidigast då han är 1½. Jag undrar nu om det finns någon som ha förslag på extrajobb? Gärna som går att sköta hemifrån eller som jag kan utföra då det passar på t ex kvällar och helger. Alla seriösa förslag välkomnas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 12:42
    Jag är utbildad lärare. Har tidigare oxå arbetat i butik samt med dementa på gruppboende. Jag är inte rädd för att ta i eller "få smuts under naglarna".

• Svar på tråden Tips på extrajobb för en mammaledig
  • Terese f

Vikarie på ica, ålderdomshem, personlig assistent kvällar och helger. Jag letar också efter helgjoibb så jag kommer följa tråden och se om det dyker upp något smart

• Hanna1987

Jag började som personlig assistent när Tove var 4 månader gammal.. Jobbar 3 timmar 2-4 dagar i veckan.. Alldeles lagom :) Till sommaren har jag fått annat jobb inom vården [är utbildad undersköterska] och då kommer min lillebror [som är 21 år] att passa henne eftersom hon blir 1år mitt i sommaren då dagis är stängd och sen vill jag vänta med dagisstart på henne.. 

Tove 4/7-10 ♥
  • Prodin

Servitris?

Jag jobbar extra som servitris på kvällar/nätter. Väldigt bra extrapengar, och skönt med dricks. Igår fick jag nästan 600 kr.

Om du kan skriva, försök bli frilansare åt någon lokaltidning.

Taxicentral, sitta och ta emot taxibeställningar på telefon - det är ju dygnet runt, du kanske kan jobba en natt exempelvis lönelördag?

Köra ut morgontidningar eller reklam i ottan?

Köra glassbil?

Om du kan ekonomi kan du vara lite "hobbyrevisor" mot betalning såhär i deklarationstider?

Om du kan producera nåt så kan du sälja på internet? I Norge finns t.ex. den här sidan: http://epla.no/ där privatpersoner får sin egen webbshop, samlade under ett ställe. Asbra! Finns säkert nåt liknande i Sverige?

• Annika1981

Tack för alla idéer!

Svar på tråden Tips på extrajobb för en mammaledig