• melliemellie

hur länge vådades ni på sjukhus med era prematurbarn?

hejsan!
    hur länge vårdades ni på sjukhus innan ni fick åka hem eller fick bb hemvård?

min lilla tös föddes 25+3 den 2/3-11 legat på linköpings sjukhus 1 månad nu, blir förflyttade till kalmar i morgon.

hon har haft turen på sin sida och har inte haft problem med någonting alls!

• Svar på tråden hur länge vådades ni på sjukhus med era prematurbarn?
  • PruttPottan

Vad underbart!

Vår Solstråle föddes v.33, en månad på sjukhus sen var vi hemma =) Magen och huden är det enda vi haft problem med, och den är fortfarande känslig 17 månader senare, han fick värmeutslag redan som pytteliten och rumpan är känslig som fasen. Men det kunde han ju ha varit iaf =)

• bollanmollan

v33+2 så lite större. vi var 2 veckor på neo, ingen hemvård eller problem.

• mina12

Vår tjej vårdades på sjukhus 3,5mån. Åkte hem med sond och syrgas. Hon var dock lite tidigare (24+0). Vi låg också i Linköping

Skönt att det gått bra hela tiden, men du bör nog inte jämföra vårdtid med barn som är födda v.28 och senare.

Vi hoppades på att få komma hem till bf (när vi väl började våga hoppas på att få med oss ett barn hem) och tänkte att allt innan dess skulle vara "bonus". 8dagar innan bf blev det

• Proletariatet

Min dotter föddes i v.24+1 och vi var inlagda i ganska precis 16 veckor, efter det hade vi hemvård.

• MartinaE

Freja föddes i vecka 35 och vi fick åka hem efter 5 dagar, hon föddes med gulsot men annnars var allt bra =)

• wicci

Min första son föddes i vecka 34. Hade gulsot och sondmatades. låg inne 5 veckor med ett par permissioner.
    Inga problem förutom omoget nervsystem som växte bort och lite liten i växten. men nu 7 år och allt normalt 

• melliemellie

idag kommer lilla solstrålen till kalmar sjukhus=)

kan tänka mig att det är jätte olika för alla hur lång vårdtiden är, skoj o se bara hur det kan variera.

läkaren pratade om att hon eventuellt kan behöva bränna blodkärl i ögonen sen , någon som varit med om detta?

• Kazeer

Första barnet föddes i vecka 36+3 och var på neonatal i åtta dygn. Han behövde hjälp med att hålla värmen och så solade han. Han sondmatades också. Han fick åka hem, när han kunde hålla värmen själv och gick upp i vikt på fri amning.

Andra barnet föddes i vecka 35+3. Han var inskriven på neonatal i en månad. De första 16 dygnen var han på sjukhuset och låg på värmebädd och sondmatades. Sedan fick han komma hem med hemsjukvård. Han blev utskriven, när sonden togs bort.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden hur länge vådades ni på sjukhus med era prematurbarn?