Varför ska bonusföräldern med på dagismöte????
Nej, hon skall inte följa med, dels så blir det lite två mot en, men det viktigaste, det är ni som föräldrar som skall ha samtalet med förskolan, inte hon.
Nej, hon skall inte följa med, dels så blir det lite två mot en, men det viktigaste, det är ni som föräldrar som skall ha samtalet med förskolan, inte hon.
Barnet har två (OK ibland en) juridiska vårdnashavare, det är dom som skall ha rätten att ta del av de handlingar som följer barnet, att utöka den rätten till de som lever med barnet men inte har en juridisk relation (eller vad man nu kan säga) blir både krångligt och kan bli väldigt hattigt.
Det är väl OK som det är idag, det är vårdnadshavaren/na som beslutar vilka utomstående som skall närvara vid tillfällen som utvecklingssamtal och även vårndadshavaren/na som skall ha vetorätt till att sambos eller farmor/mormor/farfar/morfar/kusin/moster/faster etc skall närvara.
Under sådana samtal kan faktiskt känsliga saker som kanske endast berör de tre närmaste (barnet och dess föräldrar) tas upp, och det är också rätt arena för sådant.
Jag kan inte se vad det är för problem.
När det gäller TS så har den nya kvinnan varit med en relativ kort tid och har med all sannolikhet inte ens där att göra.
Jag vet att min sambos ex hade blivit topp tunnor rasande om min sambo insisterat på att jag skulle vara med, men däremot vet jag att hon utan problem kunnat dela information till mig som skulle vara relevant.
Finns det dessutom en viss osämja eller rivalitet med t,ex mamman och sambons nya, eller pappan och mammans nya, så är det ännu större skäl till att dessa personer inte bör vara med. För jag kan nog inte skulle tro att det skulle medföra något positivt i det hela
Som varanda kvinnan till en man med två barn sedan tidigare så är min uppfattning, vissa saker är föräldrarnas sak och skall så förbli.