• Furstinna

Varför ska bonusföräldern med på dagismöte????

Det är självklart att hon inte ska med. Jag och mitt ex har bestämt att vi är föräldrar och det är vi som ska ta hand om vår dotter. Bonus följer inte med på några föräldrarmöten/utvecklingssamtal eller lämnar/hämtar på dagis. Det är vi föräldrar som ansvarar för allt vad gäller vårat barn.
  • Furstinna
    Fluffskalle skrev 2011-05-29 15:08:32 följande:
    Tråkigt för era barn att det ska vara sådan stämning i familjen att man utesluter vissa men inte andra. En familj är väl ingen grupp hyenor med inbördes rangordning?
    Det är ingen stämning som är dålig. Jag är mamma och han är pappa och vi ansvarar för det barn vi skaffat tillsammans. Pappas flickvän har ju inte med det att göra förutom att dottern ibland är hos honom. Hon är ju inte en del i den familj som vi har varit/är. Hon är den nya och har inga band med vår dotter, så varför ska hon följa med på aktiviteter och samtal som inte angår henne?
  • Furstinna
    Boulder skrev 2011-05-29 16:53:22 följande:
    Jag förstår inte varför det ska vara hela tre personer med på ett utvecklingssamtal på förskolan. Varför inte ta med morfar och farmor också? Ditt ex borde kunna förmedla vad som sas i efterhand till bonusföräldern.
Svar på tråden Varför ska bonusföräldern med på dagismöte????