sextiotalist skrev 2011-05-09 15:23:16 följande:
För min del hade jag nog satt gränsen
Läkarbesök och utvecklingssamtal. Där anser jag att det är föräldrarnas sak.
För min del är det för barnets skull, för det är i första hand för att skydda barnet, så att inte barnets privata uppgifter diskuteras hursom helst.
Om båda föräldrarna tycker det är OK, så är det OK. Men det skall vara med båda föräldrarnas samtycke inte bara den ena och inte upp till skolan att bestämma.
Läkarbesök....
Vi hade en sådan händelse i vår familj.
Sambon fick en kallelse från tandläkaren på fredagen att hans dotter hade fått tid där tisdagen efter.
Vi hade bott ihop i ca 2 månader (varit tillsammans som särbo i 2 år) och bonusarna är hos oss varannan vecka.
Pappan (min sambo) kunde tyvärr inte gå med henne till tandläkaren, och då jag var tjänstledig och hemma frågade vi tjejen omhon ville gå med mig eller om vi skulle byta tid (då var hon 7år)
Min sambo hade ringt till biomamman för att kolla om hon kunde gå (fastän det var hans vecka) men han fick inget svar.
Jag gick dit med tjejen, allt gick bra......... MEN du ska bara veta vilken skit jag/ vi fick från bion.....
Den dagen svor jag mig själv att aldrig mer ställa upp/ göra något åt bonusarna.
Varför ska jag behöva ta skit bara för att jag vill barnens bästa?
Nej, pappan får ta allt när vi har dem hos oss.
Jag tvättar, städar, myser, läser läxor och sådant men resten får föräldrarna ta.
Känns tråkigt när barnen undrar varför jag aldrig är med men jag har försökt förklara för dem varför
(utan att berätta den riktiga orsaken: att deras mamma inte vill)
Det kommer de nog på tids nog