Nån annan som sett hela LOST?
Men jag blir galen. Jag har sett alla säsonger av Lost och jag hajar nada av slutet?
Nån som kan förklara?
livetsunderbarastunder.bloggplatsen.se/
Men jag blir galen. Jag har sett alla säsonger av Lost och jag hajar nada av slutet?
Nån som kan förklara?
livetsunderbarastunder.bloggplatsen.se/
Nån, snälla?
Hehe jag har sett hela.
Alla var döda och dom samldes ju i en kyrka (hej och hå, kristna budskap) och sedan gick alla " vidare". De dog alltså i kraschen och allt de upplevde på ön var som skärselden, lite plågor osv innan de fick komma till himlen.
Christian Shepard (kristen herde) osv var ju en ledtråd :)
Så tolkade jag det iallafall :)
Sjukt bra serie. :)
Nej dom dog inte i kraschen haha, jag sa fel. Dom var på ön, men när dom dog på ön så dog dom på riktigt. Typ så :) Sen är den ju gjord för att man ska kunna tolka det lite som man vill, efter egna erfarenheter och livsåskådningar :)
Tack!
Jag har hört så här:
Allt som hände, hände på riktigt - utom parallellhandlingen i sista säsongen, där de delvis levde "andra liv" och inte verkade känna varandra. Först "lurades" man att tro att detta var vad som skulle ha hänt om planet inte hade kraschat. Men i sista avsnittet får man veta att detta aldrig var verkligt, utan bara något karaktärerna hade skapat i sina huvuden. En slags "parallell" värld där de alla kunde träffas efter döden, så att de skulle hitta tillbaka till varandra osv.
I verkligheten dog alla vid olika tidpunkter i livet. Några dog på ön, andra först långt senare. Men oavsett när de dog, så förflyttas de efteråt till denna parallella verklighet. Och när alla hade dött och kommit dit, gick de gemensamt in i "himlen". (Ja, de religiösa övertonerna dånar...)
Själv gillade jag "Lost" bäst de första säsongerna. När det var mer av en dramathriller med diverse gåtfulla inslag, och mindre Science fiction. När man inte visste varför de hade hamnat på ön och varför ingen verkade hitta dem.
När de började göra tidsresor osv, tyckte jag att det spårade ur. Jag hade föredragit en förklaring som att de var utsatta för något hemligt socialt experiment, eller att de av misstag hade hamnat på någon topphemlig bas och därför måste isoleras eller tystas. "Limbo-teorin" (att de egentligen var döda och befann sig i någon slags mellanverklighet), hade också funkat. Men då hade det blivit svårare att förklara Desmond, Ben, Juliet och övriga som redan befann sig på ön, samt vad de gjorde där. (Fast de kan ju också ha varit en del av "mellanverkligheten" förstås.)
Men jag hade i vilket fall som helst, föredrgit en mer "realistisk" förklaring. Typ mer thriller och äventyr - mindre övernaturligt.